کاخ سفید تمام مردم جهان را سرگرم می‌کند!

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در مطلبی انتقادی نوشت: شما می‌توانید یک نمایش تلویزیونی را ترک کنید، اما نمایش تلویزیونی هرگز شما را ترک نخواهد کرد؛ این بزرگ‌ترین درسی است که ریاست جمهوری 13 ماه ترامپ به ما آموخته است. کاخ سفید بار دیگر به یک نمایش تلویزیونی بزرگ همراه با شخصیت‌های متنوع، رقابت‌جویی‌ها، غیبت‌ کردن‌ها و سناریو‌های غافلگیر کننده‌ای تبدیل شده است که تمام مردم جهان را سرگرم می‌کند. برای مثال، کاخ سفید روز سه شنبه یکی دیگر از قسمت‌های سریال تلویزیونی خود را به نمایش گذاشت.

در این مطلب آمده است: همه چیز با اصرار ترامپ مبنی بر اینکه تمام اخبار در مورد هرج‌ و مرج در کاخ سفید گزافه‌گویی است، شروع شد. ترامپ در توئیت خود نوشت: «اخبار جعلی جدید می‌گوید در کاخ سفید هرج‌ومرج وجود دارد؛ (این) اشتباه است! مردم همیشه می‌آیند و می‌روند و من هم می‌خواهم قبل از گرفتن تصمیم نهایی صحبت‌های جدی با آن‌ها داشته باشم. هنوز افرادی در اطراف من وجود دارد که می‌خواهم آن‌ها را جایگزین کنم (من همیشه به دنبال بهترین‌ها هستم). هیچ هرج‌ و مرجی وجود ندارد، انرژی فوق‌العاده‌ای در جریان است!»

سی‌ان‌ان در انتقاد از ترامپ نوشت نوشت: او درست مانند یک تهیه کننده تلویزیون است که وقتی می‌داند برنامه‌اش دلسرد کننده شده به مخاطب اطمینان می‌دهد که همه چیز خوب پیش می‌رود.

رسانه‌ها خبر کناره‌گیری «گری کوهن»، مشاور اقتصادی کاخ سفید را اعلام کردند. اما نکته جالب در مورد «کوهن» خروج نمایشی او از برنامه نیست، بلکه باید به این نکته توجه داشت که تنها چند هفته قبل او به عنوان کاندید احتمالی برای جایگزینی «جان کلی»، رئیس کارکنان کاخ سفید اعلام شد.

در ادامه این مطلب آمده است: همه چیز درست مانند اوج و فرودهای یک برنامه تلویزیونی است. مرد یا زنی که مطمئن هستید برنده می‌شود یا زنده خواهد ماند در یک چشم به هم‌زدن می‌بازد و شما را رو به روی تلویزیون میخکوب باقی می‌گذارد. شما نمی‌توانید اتفاق بعدی را پیش‌بینی کنید! تمام شخصیت‌ها آسیب‌پذیر به نظر می‌رسند. هرکس در هر لحظه می‌تواند ببازد و همین برنامه را جذاب می‌کند. در این مورد نیز کاخ سفید از تمام برنامه‌های تلویزیونی پیشی گرفته است، شما واقعا نمی‌توانید اتفاقات روز بعد را حدس بزنید.

حالا که صحبت از «کلی» شد، بهتر است از شخصیت کهن الگوی کلاسیک او نیز پرده برداری کنیم: آیا شخصیت انسان خوب/ انسان بد را به یاد می‌آورید؟ هیچ کس نمی‌تواند به درستی تشخیص دهد او خوب است یا بد و مهم‌تر از همه، با وجود این که رهبری شخصیت‌های نمایش را بر عهده دارد، کاخ سفید هم از او متنفر است و هم دوستش دارد.

حقیقت این است که حتی مارک بارنت (یکی از بزرگ‌ترین تهیه کنندگان تلویزیون) هم نمی‌تواند یک برنامه تلویزیونی با این حجم از درام، شخصیت، ریسک بسازد. چنین پروژه‌ای فقط از سوی دونالد ترامپ می‌تواند ساخته شود.

نویسنده این مطلب انتقادی در ادامه با اشاره به مجری‌گری ترامپ در یک برنامه تلویزیونی پیش از انتخابات 2016 افزود: به نظر می‌رسد تاثیر اجرای برنامه‌های تلویزیونی بر رهبری آمریکا از سوی ترامپ تاثیر زیادی داشته است. مردم نمی‌توانند از حوادث کاخ سفید چشم بردارند، اما بسیاری از آن‌ها می‌گوید آنچه مشاهده می‌کنند برایشان خوشایند نیست. ترامپ بر سر برنامه‌ای شرط‌بندی می‌کند که طرفداران آن برای مشاهده اجرای دوباره آن در دور بعدی، رای زیادی به آن خواهند داد.