پرواز ممنوع در مدیترانه به خواست یونان

وزارت دفاع یونان با صدور ناتم( NATOM) منطقه گسترده ای از دریای مدیترانه و دریای اژه را منطقه ممنوع پرواز به دلیل برگزاری رزمایش دریایی و هوایی نیروهای نظامی این کشور، تا پایان اردیبهشت ماه ،اعلام کرد .

در همین حال هواپیما های جنگنده های نیروی هوایی یونان براساس صدور همین ناتم از صبح روز چهارشنبه به صورت گسترده ای بر فراز دریای مدیترانه و دریای اژه در حال پروازند و تمام کشتی های جنگی ترکیه را، زیر پوشش خود قرار دادند.

وزارت دفاع و فرماندهی کل نیروهای مسلح یونان همچنین افزود:برای اولین بار پس از مدت ها ،هیچ یک از جنگنده های ترکیه جرات نقض حریم هوایی یونان را نکرده و فقط در اختیار نیروی هوایی یونان قرار داشته است.

فرماندهی کل نیروهای مسلح یونان افزود: نیروهای مسلح یونان در آمادگی کامل برای دادن پاسخی دندان شکن به تحریک های ترکیه در منطقه دریای مدیترانه و دریای اژه هستند .

همچنین نیروی دریایی یونان تعداد زیادی از کشتی ها جنگی خود را وارد منطقه کرده است.

تنش بین آنکارا و آتن بشدت افزایش یافته و هر روز بر شدت اختلاف های دو کشور افزوده می شود که این امر پس از بازداشت دو نظامی یونان در منطقه مرزی بین دوکشور بشدت به وخامت گرائیده است .

دولت یونان روز گذشته برای بررسی نحوه مقابله با تحریک های اخیر ترکیه بصورت اضطراری تشکیل جلسه داد و بر اساس آن تصمیم گرفته شد، ضمن تشدید فعالیت های سیاسی ، منطقه گسترده ای از دریای مدیترانه و دریای اژه را منطقه رزمایش نیروهای مسلح یونانی اعلام کند.