اظهارات فعال انگلیسی درباره جنایت‌های عربستان سعودی علیه مردم یمن

کاترین شکدام، مدیر مؤسسه «شفقنا» در لندن، تأکید کرد عربستان سعودی با حمایت غرب مرتکب جنایت جنگی و نسل کشی در یمن شده است.

شکدام در گفتگو با این شبکه درباره سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، به انگلیس و همدستی انگلیس در کشتار مردم یمن گفت: برخی می گویند ایران عامل بی ثباتی در یمن است و باعث ادامه جنگ در آن کشور شده است. چنین تفکری کاملا غلط است و می خواهند با این حرف درباره مسئولیت عربستان سعودی در جنگ یمن فرافکنی کنند. در واقع کشوری که علیه مردم یمن جنگ به راه انداخت، عربستان سعودی است که با بمباران‌های خود هزاران غیر نظامی را در یمن قتل عام کرده است.

وی افزود: متاسفانه عربستان سعودی علاوه بر بمباران یمن، با محاصره این کشور و جلوگیری از رسیدن غذا و دارو به مردم یمن، قحطی و شیوع گسترده بیماری‌ها را به آنها تحمیل کرده است که در نتیجه آن صدها هزار نفر در این کشور در آستانه قحطی و مرگ قرار گرفته اند. عربستان با تسلیحاتی که از انگلیس و آمریکا خریداری کرده است، غیر نظامیان یمن را می کشد و زیرساخت‌های این کشور را نابود می کند. هم اکنون بیست و شش میلیون جمعیت یمن در معرض گرسنگی هستند. کاملا مشخص است که ایران این کارها را انجام نداده و همه این جنایتها را عربستان سعودی مرتکب شده است و انگلیس و آمریکا نیز از آن حمایت کرده اند. همه می دانند که عربستان سعودی از تسلیحات ممنوع در جنگ یمن استفاده می کند.

این فعال انگلیسی همچنین تصریح کرد: عربستان سعودی از تحمیل قحطی به مردم یمن به عنوان سلاح غیرمتعارف استفاده می کند. عربستان تروریست‌ها و بنیادگراها را به یمن اعزام می کند تا این کشور را بی ثبات کنند. اینها واقعیت‌هایی هستند که بارها ثابت شده‌اند. بنابراین شرم آور است با جنایت‌هایی که عربستان سعودی علیه مردم یمن مرتکب می شود، انگلیس و آمریکا با این کشور همسویی کنند. کارهای عربستان سعودی در یمن مصداق روشن جنایت‌های جنگی و نسل کشی و جنایت علیه بشریت هستند.