خبرهای خوش از غوطه شرقی

صلیب سرخ در سوریه اعلام کرد که کاروان کمکهای بشر دوستانه امروز جمعه وارد غوطه شرقی دمشق شده است.

صلیب سرخ تأکید کرد که این کمکها پس از ورود به غوطه، هم اکنون در راه رسیدن به شهر «دوما» بزرگترین شهر این منطقه است.

شبکه خبری «روسیا الیوم» اعلام کرد که این کاروان کمکهای بشردوستانه شامل 13 کامیون است تا مواد غذایی که هفته پیش به خاطر بمباران شدید تحویل داده نشد، به این منطقه برسد.

«انجی صادقی» سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در سوریه در این زمینه گفت: «امروز این کاروان وارد شد... و باقی مانده کمکهایی را که از کاروان قبل تحویل داده نشده بود، [به دست غیر نظامیان] خواهیم رساند».

این کاروان که شامل کمکهای سازمان ملل، صلیب سرخ و هلال احمر سوریه بود، دوشنبه وارد غوطه شرقی شد که تروریستها آن را محاصره کرده‌اند و 247 تُن از کمکهای پزشکی و غذایی به شهر دوما رسید، ولی پیش از شامگاهبه خاطر بمباران همه بارها تخلیه نشد.

در کاروان کمکهای بشردوستانه امروز، 2400 بسته غذایی و 3240 کیسه آرد دیده میشود و در آن هیچ گونه کمک پزشکی وجود ندارد.

صدقی همچنین تأکید کرد که نشانه های مثبتی وجود دارد که یک کاروان کمک‌های بشردوستانه بزرگتری شاید هفته بعد، وارد این منطقه شود که شامل مواد دارویی نیز است.

روسیا الیوم در ادامه گزارش داد که امروز جمعه 13 تروریست پس از تسلیم شدن، خود را تحویل ارتش سوریه دادند.

خبرنگار این شبکه تأکید کرد که تروریست‌های عضو گروه تروریستی جیش الاسلام از غوطه شرقی و از طریق اردوگاه «الوافدین» به ادلب خواهند رفت.

به گفته وی، روند خروج از مزارع دوما به سمت گذرگاه اردوگاه الوافدین خواهد بود و از آنجا نیز به شمال سوریه یعنی استان ادلب فرستاده خواهند شد.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی سوریه نیز اعلام کرد که از طریق گذرگاه منتهی به اردوگاه الوافدین 53 نفر از جمله 13 فرد مسلح امروز از غوطه خارج شده‌اند.

شبکه الاخباریه سوریه اما اعلام کرد که قرار است این 53 نفر از غوطه خارج شوند، و همه مقدمات برای استقبال از این افراد فراهم شده است.

تظاهرات مجدد ساکنان «حموریه» علیه تروریستها

در محکومیت اقدامات تروریستها در غوطه، امروز صدها نفر از ساکنان شهرک «حموریه» بار دیگر به خیابانها آمدند و ورود ارتش سوریه به ان منطقه و خروج تروریستها از آن را خواستار شدند.

تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پرچمهای سوریه، از تروریستهای جیش الاسلام و فیلق الرحمن خواستد که از افراد غیر نظامی به عنوان سپر انسانی استفاده نکنند.

ارتش سوریه از 6 اسفند ماه جاری عملیات پاکسازی غوطه شرقی از لوث تروریستها را کلید زده و هم اکنون موفق شده است 50% از مساحت تحت اشغال این منطقه توسط تروریستها را آزاد کند.