نیکی هیلی در اندیشه رقابت با ترامپ

یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشته «نیکی هیلی» به سمت فعلی‌اش به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به چشم بلیطی برای ورود به کاخ سفید نگاه می‌کند.

فارن‌پالیسی نوشته است: «همکارانی که زمانی از هیلی به عنوان فرد پراگماتیست دولت ترامپ و یک پل حیاتی بین کاخ سفید و سازمان ملل یاد می‌کردند اکنون او را یک فرد فرصت‌گرا می‌بیننند که برنامه‌هایش برای رسیدن به ریاست‌جمهوری را بر حفظ متحدان آمریکا و حفظ جایگاه این کشور در دنیا مقدم قرار داده است.»

یک دیپلمات سابق شورای امنیت گفت: «اکنون واضح‌تر است که او قصد دارد برای چیزی کاندید شود که کار خوبی است.» او همچنین گفت که هیلی برنامه‌هایی فراتر از ارتقا منافع آمریکا در سازمان ملل را دنبال می‌کند.

این دیپلمات پیش‌بینی کرده در صورتی که هیلی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 نامزد شود مواضعش در خصوص اسرائیل شانس او برای پیروزی در انتخابات را بالا خواهد برد.

نیکی هیلی، درخواست فارن‌پالیسی برای مصاحبه در خصوص این موضوع را رد کرده است، اما یک سخنگوی هیئت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل هر گونه گمانه‌زنی درباره برنامه‌های هیلی برای تصدی سمت ریاست‌جمهوری را رد کرد.