شرط وکلای ترامپ برای بازجویی از وی در پرونده روسیه

به تازگی گزارشهایی منتشر شده است درباره اینکه وکلای «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا سعی دارند «رابرت مولر»، مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا را متقاعد کنند که در ازای بازجویی از ترامپ،  به تحقیقات درباره این پرونده خاتمه دهد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» نخست این خبر را با استناد به منابع آگاه منتشر کرد. بر اساس این خبر، ترامپ در صورتی به انجام مصاحبه یا همان بازجویی در خصوص مسئله روسیه رضایت خواهد داد که رابرت مولر هم متعهد شود پرونده مربوط به ارتباط ترامپ با روسیه را مختومه اعلام کند.

به گفته افراد آگاه، وکلای ترامپ در نظر دارند چندین شرط هم برای این بازجویی تعیین کنند؛ شرط نخست آنها این است که 60 روز پس از بازجویی از دونالد ترامپ، این پرونده خاتمه یابد. آنها همچنین احتمالا در نظر دارند تعداد سوالاتی که از رئیس جمهور آمریکا پرسیده می شود را هم محدود کنند.

گزارشها حاکی از آن است که وکلای دونالد ترامپ از رابرت مولر درخواست خواهند کرد که دامنه پرسش هایش از رئیس جمهور را به اخراج «جیمز کومی»، رئیس سابق اف بی آی و همچنین «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی سابق این کشور محدود کند.

تاکنون رابرت مولر و تیم حقوقی دونالد ترامپ به درخواست های شیکه «سی ان بی سی» برای واکنش به این اخبار، پاسخی نداده اند.

دونالد ترامپ پیشتر بارها هرگونه ارتباط میان اعضای ستاد انتخاباتی اش را با مقامات روس انکار کرده است. وی همچنین بارها تأکید کرده است که باراک اوباما مسئول دخالت روسیه در انتخابات آمریکاست. وی چند روز پیش در حساب توییتر خود آغاز تحقیقات درباره ستاد انتخاباتی اش را دسیسه چینی دولت باراک اوباما توصیف کرد و گفت که هدف وی کمک به پیروزی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات بوده است.