محمود عباس به دنبال استعفاست

برخی منابع فلسطینی تأیید کردند محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، قصد دارد از سمتش  کند زیرا برخی کشورهای عربی وی را تحت فشار گذاشته‌اند تا طرح جدید سازش با رژیم صهیونیستی موسوم به "معامله قرن" را که آمریکا ارائه کرده است، بپذیرد.

محمود عباس در نشست شورای انقلابی جنبش فتح بر پایبندی اش به اصول فلسطینیان تأکید کرد. او در این نشست به صورت تلویحی از امکان کناره گیری اش سخن گفت و «محمود العال» را به عنوان معاونش در این جنبش معرفی کرد.

«سلطان ابو العینین،» از رهبران جنبش فتح، گفت:«حمله به محمود عباس، بیشتر با اهداف سیاسی است و او تحت فشارهای سیاسی است تا امتیازات سیاسی بدهد. آنچه را به ما عرضه و پیشنهاد شده است هیچ فرد فلسطینی نمی پذیرد.»

برخی معتقدند اوضاع پس از محمود عباس مبهم باقی خواهد ماند زیرا معاونی برای رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی معرفی نشده است و امکان دارد بین رقبا در جنبش فتح کشمکش ایجاد کند اما تصمیم گیران می گویند موضوع جانشین محمود عباس نیست، بلکه سازوکار تعامل با اشغالگران رژیم صهیونیستی است که اقدامات آنان علیه فلسطینیان در حد شدت گرفتن است.

«قیس ابو لیلی،» معاون دبیر کل جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین، گفت:«معتقدم هرج و مرجی به وجود نخواهد آمد بلکه رویارویی مردمیِ فراگیری با اشغالگران به وجود خواهد آمد.»