استقبال رژیم صهیونیستی از مذاکره احتمالی آمریکا و کره شمالی

«مایکل اورن»، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا و معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی در امور دیپلماتیک، روز گذشته (یکشنبه) به خبر احتمال ملاقات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی واکنش نشان داد و گفت چنین ملاقاتی برای رژیم صهیونیستی «بسیار خوب» است.

وی در گفتگو با شبکه رادیویی «103» رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «ملاقات دونالد ترامپ با رهبر کره شمالی بسیار خوب است. ایرانی ها این نشست را به دقت زیر نظر دارند. آنها در این ملاقات شاهد رئیس جمهور آمریکا هستند که با مسائل هسته ای کنار نمی آید و در مقابل کره شمالی که به دنبال اینگونه مسائل هسته ای است.»

مایکل اورن با تکرار ادعاهای واهی تل‌آویو افزود: زمان بندی این ملاقات فوق العاده است؛ زیرا همزمان ما هم خواستار اعمال تغییراتی اساسی در توافق هسته ای ایران و یا لغو این توافق هستیم. به ویژه اینکه تأکید ما روی آن قسمت از توافق هسته ای است که به ایران اجازه دستیابی به توانایی های هسته ای در ده سال آینده را می دهد.

او در پایان خاطرنشان کرد: این نقطه قوت دونالد ترامپ است. اقدامات او به دور از انتظار است.

چند روز پیش مشاور امنیت ملی کره جنوبی که در رأس یک هیئت مهم برای ارسال پیامی از سوی رهبر کره شمالی به واشنگتن رفته بود، در کاخ سفید اعلام کرد رهبر کره شمالی از ترامپ برای آغاز مذاکره دعوت کرده است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، روز پنجشنبه با تأکید بر خلع سلاح هسته ای کره شمالی اعلام کرد که دونالد ترامپ دعوت «کیم جونگ اون» را برای ملاقات پذیرفته است.

ترامپ هم خودش در حساب توییتر نوشت: «کیم جونگ اون با نمایندگان کره جنوبی درباره خلع سلاح هسته ای گفتگو کرده است و نه فقط درباره تعلیق آن. این یک پیشرفت بزرگ است؛ اما تا زمان دستیابی به یک توافق، تحریم ها علیه کره شمالی به قوت خود باقی خواهد ماند. برای این ملاقات برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.»