درخواست لوپن برای تغییر نام حزبش به «انجمن ملی»

رهبر راست افراطی فرانسه پیشنهاد تغییر نام حزب "جبهه ملی" به "انجمن ملی" را ارائه کرد که ۴۶ سال پیش توسط پدر مارین لوپن پایه‌گذاری شده بود. لوپن سال گذشته در انتخابات ریاست جمهوری شکست سختی خورد و حال امید دارد گشایشی به سمت یک دوره جدید به وجود آید.

پیشنهاد مارین لوپن، رهبر راست افراطی فرانسه در پایان سخنانش در کنگره دو روزه در شهر لیل مطرح شد.

نام "انجمن ملی" باید از طریق رای‌گیری پستی توسط اعضای حزب تایید شود و مشخص نیست که آیا آنها تغییرات را می‌پذیرند یا خیر.

در یک تغییر چشمگیر دیگر، حزب لوپن ارتباط با ژان-ماری لوپن، بنیانگذار ۸۹ ساله جنجالی این حزب را به حداقل رساند و عنوان ریاست افتخاری مادام‌العمر او را حذف کرد. او همچنین از شرکت در کنگره این حزب منع شد. این تغییرات بخشی از تلاش‌ها برای احیای این حزب ناسیونالیست پس از شکست مارین لوپن در انتخابات سال گذشته از امانوئل ماکرون است.

پس از شکست، لوپن وعده "باز - تاسیسی" حزبش را داد. چهره‌های جدیدی در داخل رهبری حزبی به چشم آمدند و رای‌گیری‌هایی درباره آیین‌نامه‌های جدید انجام شد اما اساس این حزب که همان ضد مهاجرتی بودن است، دست‌نخورده باقی ماند.

لوپن از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۱۱ برای حذف برچسب نژادپرستی و ضدیت با یهودیان که در دوره رهبری پدرش بر این حزب خورد، تلاش می‌کند. مارین لوپن می‌گوید، این حزب از یک جنبش معترض به اپوزیسیون تبدیل شده است. او اکنون می‌خواهد ائتلاف‌هایی تشکیل دهد و به چشم حزبی نگاه شود که قادر به حکومتداری است.

او همچنین تلاش کرد تا به اعضایی که نگران جدایی این حزب از اصول اولیه هستند، اطمینان دهد. لوپن از هویت فرانسوی دفاع کرد و آنچه او نیروهای تاریکی توصیف کرد که آن را تهدید می‌کنند، به تصویر کشید. او به حامیانش گفت: "جهانی‌سازی و اسلامی‌سازی دو ایدئولوژی‌ هستند که قصد دارند بر جهان تسلط یابند."

لوپن در ادامه با انتقاد از امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت:‌ مدل آقای ماکرون نهایتا به بیگانگی می‌رسد نه لیبراسیون.