پایان رای‌گیری اولیه انتخابات ریاست جمهوری روسیه در آمریکا

بر اساس اعلام سرکنسول روسیه در سیاتل آمریکا که کارمندانش سازماندهنده این رای گیری در آمریکا بوده‌اند، اتباع روس ساکن سان فرانسیسکو، سن خوزه و لس آنجلس آخرین گروهی بودند که آرایشان را برای این انتخابات به صندوق انداختند.

کنسول کل روسیه گفت: در دو شهر اول یعنی سان فرانسیسکو و سن خوزه حادثه خاصی در فرآیند انتخاباتی رخ نداد و در لس آنجلس هم همه چیز به صورت منطقی پیش رفت.

برای این دور از انتخابات ریاست جمهوری روسیه حوزه های رای گیری در 10 شهر آمریکا ایجاد شد و در ابتدا شهروندان روسیه در هفت شهر شامل بوستون (ماساچوست)، آلبانی (نیویورک)، فیلادلفیا (پنسیلوانیا)، میامی (فلوریدا) آتلانتا (جورجیا)، شیکاگو (ایلینوی) و مینیاپلیس (مینه‌سوتا) رای خود را به صندوق انداختند.

قرار است در تاریخ 18 مارس نیز برای اجرای رای گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه در آمریکا حوزه های رای گیری در هیات های دیپلماتیک روسیه شامل سفارتخانه در واشنگتن دی.سی و کنسولگری های کل در شهرهای نیویورک، سیاتل و هیوستن گشایش یابند.

مرحله اصلی انتخابات ریاست جمهوری روسیه قرار است در تاریخ 18 مارس برگزار شود و هشت کاندیدا در این انتخابات شرکت دارند. پیروزی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این انتخابات تقریبا قطعی است. دیگر کاندیداهای شرکت کننده در این انتخابات عبارتند از ولادیمیر ژیرینوفسکی، رهبر حزب LDPR، پاول گرودینین، تاجر و کاندیدای ریاست جمهوری حزب کمونیست روسیه، گریگوری یاولینسکی، کاندیدا و بنیانگذار حزب یابلوکو، بوریس تیتوف، رهبر حزب رشد روسیه، سرگئی بابورین، رهبر حزب اتحاد خلق روسیه، کسنیا سوبچاک، مجری سرشناس تلویزیونی این کشور و کاندیدای حزب ابتکار مدنی و ماکسیم سورایکین، رهبر حزب کمونیست‌های روسیه.