پیشتازی پوتین در نظرسنجی‌های انتخاباتی روسیه

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از همان آغاز کمپین انتخابات با کمترین تلاشی فعالیت خود را آغاز کرده و از مناظره با اپوزیسیون امتناع کرد.

الکسی ناوالنی، رهبر اصلی اپوزیسیون روسیه به اتهام تقلب از رقابت در این انتخابات منع شده انتخاباتی که به عقیده بسیاری از ناظران با تقلب همراه خواهد بود.

پیروزی حتمی پوتین، نبودن رقیبت چشمگیر و کمپینی بدون جنجال فراوان باعث شده تا این باور عمومی به وجود بیاید که این انتخابات به نفع پوتین با تقلب همراه خواهد بود.

پوتین حتی رویکرد سیاسی خود را نیز منتشر نکرده اما نظرسنجی صورت گرفته توسط VTsIOM اعلام کرد که ۹۰ درصد از افرادی که از سیاست‌های پوتین مطلع هستند، با وی موافقند.

انتظار می‌رود که "پاول گرودینین"، کاندیدای میلیونر حزب کمونیست با هفت یا هشت درصد آرا در مقام دوم قرار بگیرد. ملی گرایان افراطی پنج درصد و کسنیا سوبچاک یک یا دو درصد آرا را از آن خود می کنند و مابقی رقبا آرایی را به دست نمی‌آورند.

میزان آرای پوتین از زمان آغاز کمپین از ۷۷ درصد کاهش یافته اما محبوبیت وی همواره بابت رسانه‌های داخلی بالاست.

تلاش‌ها برای کشاندن رای دهندگان به صندوق های رای شامل تصویری نامتعارف از همسر یکی از سیاستمداران و یک موزیک ویدئو از سوی یک گروه موسیقی دختران می‌شود. تلاش دیگر از سوی ۳۰۰ راننده است که چراغ‌های خودروهایشان را برای شکل دادن تصویری از پوتین در شب هنگام در شهر خاباروفسک در شرق دور روسیه به کار بردند.