"آبه" هم به دیدار با "اون" فکر می کند

رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند دولت ژاپن امکان دیدار بین شینزو آبه، نخست وزیر این کشور، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، را بررسی می‌کند. چنانچه این اطلاع‌رسانی تایید شود، این مسئله بیانگر­ تغییر رویه ژاپن است.

خبرگزاری کیودو به نقل از­ منابع دولتی اعلام کرد: توکیو قصد دارد از این فرصت استفاده­ کند تا موضوع آدم‌ربایی‌های ژاپنی‌ها از سوی پیونگ‌یانگ را در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ پیش ببرد.

به ادعا یاین خبرگزاری، هدف از آدم‌ربایی‌ها، آموزش زبان ژاپنی به جاسوس‌های کره شمالی و شناساندن فرهنگ ژاپن برای «جاسوسی بهتر» عنوان شده بود.

خبرگزاری «جی جی» ژاپن از اطلاعاتی مشابه خبر داد و خاطر نشان کرد ژاپن که در خط اول، در برابر برنامه‌های هسته‌ای و بالستیک کره شمالی قرار دارد، از این مسئله نگران است که چنانچه مذاکرات بدون این کشور(ژاپن) پیش برود، به حاشیه کشیده شود.

وزیر امور خارجه ژاپن برنامه محسوسی از نشست را تایید نکرد، اما به هیچ وجه یک چنین احتمالی را رد نکرد. وی افزود: ما راهبرد خود را از دیدگاه سودمند‌ترین چیز­ برای مقابله با­جاه طلبی‌های هسته‌ای کره شمالی و همچنین حل و فصل دائم مسئله آدم‌ربایی‌های ژاپنی‌ها از سوی پیونگ‌یانگ ­بررسی می‌کنیم.

زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، دعوت کیم جون اون را پذیرفت تا در یک نشست تاریخی شرکت کند تا در خصوص مسائل مختلف به ویژه خلع سلاح هسته‌ای صحبت شود، پرونده (کره شمالی)، هفته گذشته، پیشرفت چشمگیری پیدا کرد.

به علاوه، به لطف بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ، نشست بین سران دو کره، در شرایط آب شدن یخ روابط دیپلماتیک بین دو کشور، برای پایان ماه آوریل پیش‌بینی شده است.