به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه اماراتي البيان، شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي عنوان داشت: من با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان با اطلاع بنيامين نتانياهو نشستهايي برگزار كردم.

وی در ادامه افزود: ما در این نشست‌ها در خصوص تحولات سیاسی بحثو تبادل‌نظر کردیم. احساس می‌کردم که در این نشست‌ها نشانه‌های پیشرفت وجود دارد اما این مذاکرات وقتی که نتانیاهو تصمیم گرفت پیشنهاد کمیته چهار جانبه صلح را بررسی کند، متوقف شد.

پرز همچنین عنوان داشت: پیشنهاد کمیته چهارجانبه صلح چیزی را حل نکرد و با شکست روبرو شد. اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین باید مذاکرات مستقیم خود را از سر بگیرند و این کمیته جایگزینی برای مذاکرات مستقیم به شمار نمی‌آید.

وی در ادامه افزود: هر طرفی در کمیته چهارجانبه صلح منافع خاص خود را دارد. آنها جدول زمانی را برای انجام مذاکرات در سپتامبر ارائه دادند و این مساله بعد از تلاش محمود عباس برای تشکیل کشور فلسطین به صورت یک جانبه در سازمان ملل انجام شد.

پرز همچنین عنوان داشت: ارائه جدول زمانی برای مطرح کردن پیشنهادات طی سه ماه در زمینه اراضی و امنیت می‌تواند باعثدستیابی به توافق‌نامه صلح تا پایان ۲۰۱۲ شود.

وي در ادامه افزود: مذاكرات من و عباس ۱۴ ژانويه از سر گرفته ميشود و تمام تلاش خود را براي پيشبرد اين مذاكرات به كار ميگيرم.