اعتراض الحشد الشعبی به یادداشت روزنامه سعودی

یکی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق در اعتراض به یادداشت روزنامه سعودی الشرق الأوسط علیه این ارگان، گفت که این روزنامه واقعیت را تحریف می‌کند.

یکی از فرماندهان نیرو‌های «الحشد الشعبی» عراق از ادامه انتشار و توزیع روزنامه سعودی «الشرق الأوسط» در این کشور انتقاد کرد.

«کریم النوری» امروز (شنبه) در گفت‌وگو با وبگاه خبری «بغداد الیوم» درباره توزیع این روزنامه فرامنطقه‌ای عربستان در عراق ابراز تأسف کرد و گفت: «آنچه رسانه‌های عربی و غربی در مورد الحشد الشعبی می‌نویسند، با واقعیت، حقیقت و دقت فاصله زیادی دارد».

اخیرا روزنامه سعودی الشرق الأوسط در مقاله‌ا‌ی به قلم «شملان یوسف العیسی»، یکی از نویسندگان خود درباره تبدیل الحشد الشعبی به ارگان شیعی صرف در عراق هشدار داده است.

نویسنده این مقاله مدعی شده است که برخی از رهبران سیاسی عراق قصد دارند به سیاست نهادینه شدن حکومت فرقه‌ای به رغم مشکلاتی که این کشور طی سال‌های اخیر به دلیل این سیاست با آن مواجهه شده، ادامه دهند.

فرمانده الحشد الشعبی با رد این ادعا‌ها تصریح کرد که نیرو‌های الحشد عراق را از تجزیه و نابودی نجات داده و با پیروزی‌هایی که به دست آورند، هویت عراق را حفظ کرد و این ارگان مخالف تقسیم این کشور است.

او همچنین اتهام‌های نویسنده مقاله الشرق الأوسط مبنی بر فرقه‌ای بودن الحشد الشعبی را تکذیب کرد و گفت که مشارکت اهل تسنن عراق در کنار سایر اقوام و اقلیت‌های دینی گسترده است؛ بنابراین الحشد الشعبی نیرو‌های غیر شیعی و عراقی است که همه اقوام و اقلیت‌ها را دربرمی‌گیرد.

حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق ۸ مارس (۱۷ اسفند) با ادغام نیرو‌های الحشد الشعبی و تعیین حقوق مساوی با حقوق نیرو‌های ارتش برای این نیرو‌ها موافقت کرد.