دردسر های دونالد ترامپ افغانی

یک مرد افغان به نام «اسدالله پویا» در کابل پس از انتخاب نام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا برای فرزندش، مورد انتقاد زیادی قرار گرفت. همسر اسدالله پویا در اوت سال 2016 فرزند سوم خود را به دنیا آورد. پدر این خانواده افغان که کتاب دونالد ترامپ با نام «چگونه پولدار شویم؟» را خوانده بود، تحت تأثیر آن قرار گرفت و به همین دلیل نام «دونالد ترامپ» را که در آن زمان نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود برای پسرش که موهای بلوندی هم داشت، انتخاب کرد.

وی به این امید که پسرش هم روزی مانند رئیس جمهور آمریکا پولدار شود، چنین نامی را برایش انتخاب کرد، اما نمی دانست که انتخاب چنین نامی برای پسرش در افغانستان چه مشکلات بزرگی را می تواند برای او و خانواده اش ایجاد کند.

جنجالی که دونالد ترامپ ۱۸ ماهه افغانی در اینترنت به پا کرد! + تصاویر

به دنبال انتشار تصویری از کارت شناسایی این کودک افغان در فیسبوک، جنجال زیادی به پا شد. اقوام و همسایگان آنها از کار این خانواده به شدت خشمگین شدند و آنها را به انتخاب یک اسم غیراسلامی و سنت‌شکنی در رسوم افغانستان متهم کردند.

حتی برخی از کاربران رسانه های اجتماعی خواستار اعدام اسدالله پویا، پدر این کودک به خاطر انتخاب نام دونالد ترامپ برای فرزندش شدند. برخی دیگر هم گفتند که این پدر با انتخاب چنین نامی برای فرزندش، آینده او را به خطر انداخته است. برخی از همسایگان این خانواده هم از خانواده پویا درخواست کردند که هر چه زودتر کابل را ترک کند.

جنجالی که دونالد ترامپ ۱۸ ماهه افغانی در اینترنت به پا کرد! + تصاویر

اسدالله پویا در واکنش به این انتقادها گفت: «من نمی‌دانستم که مردم افغان تا این حد به انتخاب نام حساس هستند. یک شخص ناشناس تصویر کارت شناسایی فرزند من را در فیسبوک منتشر کرد و با این کار جنجال زیادی به پا کرد. من حتی می ترسم از خانه بیرون بروم.»