شخصیتی که ترامپ دوست دارد مثل او شود

گرگوری میکس، قانونگذار دموکرات آمریکایی درباره اقدامات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا علیه پرونده تحقیقات درخصوص ادعای مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و تبانی احتمالی میان کمپین او و مسکو گفت: کاری که ترامپ سعی دارد انجام دهد این است که شبیه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه باشد. این دقیقا همان کاری است که اگر پوتین در این جایگاه قرار داشت، آن را انجام می‌داد.

میکس درباره رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اذعان کرد: به نظر می‌رسد که هر چه مدارک بیشتری برای اثبات این ادعا به دست می‌آید، رییس جمهور برای جلوگیری از فعالیت‌های مولر و اخراج او مصمم‌تر می‌شود.

این نماینده اظهار کرد، ترامپ به جف سشنز، دادستان کل فشار آورد تا اندرو مک‌کیب، معاون مدیر FBI را اخراج کند.

میکس گفت: از دید من این اقدام دقیقا مسدود کردن مسیر تحقیقات است.

سشنز دو روز پیش از آن که مک‌کیب پس از ۲۰ سال کار در این اداره بازنشسته شود، وی را اخراج کرد. سشنز گفت، مک‌کیب به خاطر قرار دادن اطلاعاتی در دست مطبوعات و عدم صداقت در تحقیقاتی که علیه او صورت گرفت، اخراج شد.

مک‌کیب گفته است که اختیار نشر این اطلاعات را داشته و مدعی است که اخراج شدنش با هدف تضعیف تحقیقات مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا صورت گرفته است.

میکس از یادداشت جمهوری‌خواهان کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا درباره تحقیقات در زمینه تبانی احتمالی روسیه با کمپین ترامپ انتقاد کرد و گفت: این یادداشت می‌تواند از جانب خود کاخ سفید نوشته شده باشد.

وی افزود: پیش از این هیچگاه شاهد چنین رفتارهای جهت‌داری به نفع جمهوری‌خواهان نبوده‌ایم، آن هم زمانی که دموکراسی آمریکا در خطر است. ما در بخش قانونگذاری دولت باید گردهم بیاییم و بگوییم که می‌خواهیم از دموکراسی در آمریکا محافظت کنیم.

این کمیته بازجویی شاهدان را به تازگی به پایان رسانده و پیش‌بینی می‌شود که به زودی گزارشی خلاصه را از یافته‌های خود ارائه دهد. با این وجود، دموکرات‌ها تمایلی به حمایت از این گزارش ندارند و به نظر می‌رسد که تحقیقات درباره احتمالی تبانی میان مسکو و کمپین ترامپ را ادامه دهند.