کشته شدن ۳۶ تروریست در حملات ارتش مصر در سیناء

ارتش مصر امروز دوشنبه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی چند روز گذشته در عملیات سیناء 2018، یک افسر و سه سرباز کشته و سه افسر و پنج سرباز نیز زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است که در عملیات مذکور همچنین 36 تروریست در جریان تبادل آتش با نیروهای ارتش کشته شدند که مقادیری سلاح و مهمات نیز از آنها کشف و ضبط شد و علاوه بر آن دو خودروی بمب‌گذاری شده و 12 مخفیگاه تروریست‌ها تخریب و 17 دستگاه خودرو و 67 دستگاه موتور سیکلت منهدم و 345 تروریست نیز دستگیر شدند و 93 بمب دست‌ساز که در مکان‌های مختلف در مسیر نیروهای ارتش و پلیس کار گذاشته شده بودند، کشف و خنثی شدند.

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، در این بیانیه اشاره شده است که نیروهای گارد مرزی همچنین 60 مورد تلاش افراد مسلح برای قاچاق اسلحه ساچمه‌ای را ناکام گذاشته و با یورش به مخفیگاه‌های تروریست‌ها در شهر رفح مقادیر زیادی اسلحه و مهمات کشف و ضبط کردند.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر که این روزها نیز انتخابات ریاست‌جمهوری را پیشرو دارد سه ماه قبل به نیروهای ارتش و پلیس دستور داد تا کار گروه‌های مسلح در سیناء را یکسره کننده و بر این اساس عملیات بزرگ «سیناء 2018» آغاز شد.

شبه‌جزیره سینا طی سال‌های اخیر شاهد افزایش عملیات‌های تروریستی برخی گروه‌های مسلح از جمله گروه «ولایت سیناء» شاخه داعش علیه نیروهای ارتش و پلیس مصر بوده است که تا کنون شمار زیادی از این نیروها نیز کشته و زخمی شده‌اند.