11 نفر بر اثر انفجار تله کارگذاشته شده در عفرین کشته شدند

این رسانه چهار نفر از این کشته شدگان را از عناصر شبه نظامی ارتش آزاد سوریه و هفت نفر دیگر را از غیرنظامیان اهل شهر عفرین اعلام کرد.

این رسانه اعلام کرد که انفجار این تله کار گذاشته شده در جریان عملیات پاکسازی شهر عفرین و در محله احمد شهاوی رخ داده است.

بنا به اعلام این رسانه، 2 نفر از کشته شدگان این انفجار از زنان کُرد اهل عفرین بوده اند.

این رسانه به نقل از منابع محلی مدعی شد که نیروهای یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) در بسیاری از واحدهای مسکونی به خصوص در منازل تمام کسانی که طرفدار آنها نبودند، تله های انفجاری این چنینی کار گذاشته اند.

بنا به اعلام شبکه خبر7 ترکیه، در جریان درگیری و اشغال شهر عفرین توسط ارتش ترکیه و عناصر ارتش آزاد سوریه، سه هزار و 603 نفر از نیروهای یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) کشته شده اند.

رسانه های ترکیه تعداد کشته های ارتش ترکیه در این عملیات را 49 نفر اعلام کردند ولی تاکنون خبر دقیقی در خصوص تعداد کشته شدگان نیروهای مورد حمایت ترکیه یعنی عناصر شبه نظامی ارتش آزاد سوریه منتشر نکرده اند.

نهاد موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه چند روز پیش اعلام کرد که 409 نفر از عناصر ارتش آزاد سوریه در جریان عملیات عفرین کشته شده اند.

هنوز هیچ مرجع رسمی و غیر رسمی تعداد کشته شدگان غیرنظامی عملیات نظامی ترکیه در عفرین را اعلام نکرده ولی رسانه ها از آواره شدن بیش از 200 هزار نفر از ساکنان عفرین در جریان این عملیات خبر داده اند.

ارتش ترکیه از روز 20 ژانویه(30 دی ماه 1396) با تجاوز آشکار به خاک سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرده است.

دولت سوریه نیز با اشغالگری خواندن اقدام دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش این کشور از خاک خود شده است.

نقض حاکمیت ملی سوریه و نیز حضور نظامی در خاک سوریه بارها توسط مجامع جهانی و دولت های بی طرف محکوم شده و حتی مخالفت هایی را در داخل ترکیه به دنبال داشته به طوری که تا کنون بیش از یکهزار نفر از مخالفان این عملیات توسط دولت ترکیه بازداشت شده اند.