به گزارش مهر، واشنگتن پست در مطلب خود می نویسد: ایران مخفیانه در حال افزایش نفوذ خود در آمریکای لاتین است امری که کارشناسان آمریکایی معتقدند با هدف دور زدن تحریم های بین المللی و دسترسی به بازارهای جدید و مواد خام صورت می گیرد.

واشنگتن پست در ادامه می نویسد: هر چند آمریکا و اروپا به دنبال اعمال فشارهای بیشتر علیه ایران هستند اما " محمود احمدی نژاد " رئیس جمهوری ایران، قرار است به زودی سفری را به چهار کشور آمریکای لاتین و مرکزی انجام دهد و این سفر می تواند مناسبات تهران با این کشورها را افزایش دهد.

واشنگتن پست می نویسد: افزایش حضور ایران در این منطقه به آن معنا است که حیات خلوت آمریکا شاهد حضور سیاسی، اقتصادی و نظامی ایرانیان خواهد بود.

در این گزارش آمده است: سفر احمدی ژاد در حالی انجام می شود که چندی پیش گزارش هایی درباره تصمیم تهران برای سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در پروژه های مشترک از جمله در بخش معدن اکوادور و همچنین صنایع کوچک، پتروشیمی و تسلیحات کوچک ونزوئلا منتشر شده بود.

واشنگتن پست می نویسد: علاوه بر حضور اقتصادی و سرمایه گذاری در پروژه های مشترک، ایران در حال افزایش حضور دیپلماتیک خود در امریکای لاتین بوده و ادعاهایی نیز درباره احتمال حضور اعضای سپاه قدس در این منطقه وجود دارد.

این روزنامه در ادامه به گزارش رسانه های ایرانی در مورد ارتباط تهران با آمریکای لاتین اشاره کرده و می نویسد : اهمیت سفر احمدی نژاد به آمریکای لاتین و مرکزی از آنجا مشخص می شود که پرس تی وی چندی پیش در گزارشی اعلام کرد که افزایش همکاری ها با کشورهای آمریکای لاتین جزو اولویت های جمهوری اسلامی ایران است.