انتقاد مشاور اوباما درباره گزینه جنجالی ترامپ

وی در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: جان بولتون، اقدام نظامی را بهترین راه حل برای هر تهدیدی قلمداد می کند. تغییر عقیده وی در این مورد قابل تصور نیست. دیدگاه های لجوجانه و رام نشدنی اش در جریان جنگ عراق فراموش نشده است.

او با اشاره به سیاست های جنگ طلبانه بولتون در دولت جرج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا اظهار داشت: مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید، یک «چکش» دیپلماتیک است که هر چیزی را میخ می بیند. به عبارت دیگر، او برای هر موضوعی، راهکاری نظامی دارد.

کایم که در حال حاضر استاد دانشگاه هاروارد است، با اشاره غیر مستقیم به انتخاب اشتباه ترامپ در خصوص بولتون ادامه داد: ژنرال مک مستر گزینه ای باهوش و مسلط به امور بود. وی نه تنها در زمینه نظامی بلکه در خصوص تاریخ و اثرات جنگ نیز خبره بود.

کایم بر این باور است که مک مستر در دیپلماسی و مسائل نظامی یک راهنما برای ترامپ بود؛ مسئولیتی که از محدوده توانایی های بولتون خارج است.

ژنرال دنی دیویس، سرهنگ دوم بازنشسته ارتش آمریکا که در طول نخستین جنگ خلیج با مک مستر هم دوره بود نیز خبرگی وی را تایید کرد.

ژنرال دیویس در خصوص انتخاب بولتون گفت: او همزمان با روزهای پایانی جنگ ویتنام، در گارد ملی مریلند و نیروهای ذخیره ارتش آمریکا خدمت کرد. او پیامدهای جنگ را یا نمی داند و یا نمی خواهد به آن توجهی کند.

وی معتقد است تیم ترامپ و بولتون اصطکاک لازم برای جرقه جنگ را فراهم می کند.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل یکی از جدیدترین انتصاب های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است که پس از انتخاب مایک پمپئو به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا و جینا هاسپل در سمت ریاست سازمان سیا، کابینه جنگ او را تکمیل می کند.