حمله توییتری ترامپ به شرکت آمازون

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) بار دیگر در حساب توییتر خود از شرکت تجارت الکترونیک آمازون انتقاد کرد و گفت این غول فناوری و تجارت به قدر کافی مالیات پرداخت نمی کند.

دونالد ترامپ با متهم کردن این شرکت معتبر و سرشناس در حساب توییتر خود نوشت: «من نگرانی هایم را از بابت آمازون حتی پیش از انتخابات ریاست جمهوری هم ابراز کرده ام. برخلاف دیگر شرکت ها، آمازون هیچ مالیاتی پرداخت نمی کند و یا مقدار این مالیات ها بسیار کم است. آمازون از سامانه پستی ما هم برای تحویل کالاهایش استفاده می کند و خسارت زیادی را به آمریکا می زند و بسیاری از خرده فروشان را از حوزه کسب و کار بیرون رانده است.»

دونالد ترامپ از سال 2015 تاکنون بارها شرکت آمازون و مؤسس آن را در توییتر مورد حملات لفظی خود قرار داده است. جفری پی بزوس، مؤسس و مدیر عامل شرکت آمازون و همچنین صاحب روزنامه واشنگتن پست هم هست.

دونالد ترامپ این توییت را پس از آن منتشر کرد که به دنبال انتشار گزارشی در وبسایت «آکسیوس» درباره اینکه دونالد ترامپ تمایل دارد غول فناوری و تجارت را کنترل کند، سهام شرکت آمازون روز چهارشنبه بیش از 4 درصد سقوط کرد. این درحالی است که پس از آنکه کاخ سفید اعلام کرد با وجود اینکه دونالد ترامپ درباره شرکت آمازون نگرانی هایی دارد؛ اما در حال حاضر قصد انجام هیچ اقدامی را ندارد، سهام این شرکت با 1.1 درصد افزایش همراه بود.

تاکنون شرکت آمازون به این مسئله واکنشی نشان نداده است.