اقدامی عجیب دیگر از سوی ترامپ!

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز یک شنبه در پیامی توییتری خواستار پایان یافتن سیاستی شد که به فرزندان مهاجران غیرقانونی کمک می‌کند برای سکونت دائم در آمریکا مجوز قانونی دریافت کنند.

دونالد ترامپ در پیامی توییتری نوشت عناصر گشت مرزی در آمریکا نمی‌توانند کارشان را بدرستی انجام دهند زیرا دولت‌های دموکرات در گذشته قوانین دست و پاگیر و مسخره فراوانی تصویب و اجرا کرده اند.

وی به ویژه به قانونی اشاره کرد که بر اساس آن، افرادی که غیرقانونی به آمریکا آمده اند پس از دستگیری، تا برگزاری دادگاه و تعیین تکلیف، آزاد می‌شوند. ترامپ در پیام توئیتری نوشت: «اوضاع دارد خطرناک‌تر می‌شود. کاروان‌ها دارند می‌آیند.» او، اما هیچ اطلاعاتی در تایید ادعای خود ارائه نداد.

وی گفت: هم اکنون حزب جمهوریخواه برای تصویب قوانین سخت مجبور است به «گزینه هسته ای» (رویه‌ای پارلمانی در مجلس سنای آمریکا برای تصویب قوانین در شرایط بسیار سخت) متوسل شود.

ترامپ همچنین پایان رویه‌ای را خواستار شد که بر اساس آن اقدام ضد افرادی که در کودکی، غیرقانونی وارد خاک آمریکا شده اند به تاخیر می‌افتد. این رویه «داکا» نام دارد. ترامپ گفت: توافق داکا دیگر وجود خارجی ندارد.

برای تصویب قوانین در مجلس سنا ۶۰ رای لازم است. مجلس سنا ۱۰۰ کرسی دارد و جمهوریخواهان تنها ۵۱ کرسی را در اختیار دارند. سران حزب جمهوریخواه در مجلس سنا اساسا با درخواست‌های ترامپ برای پایان دادن به رویه دیرینه داکا مخالفت کرده اند.