سقوط بزرگترین دژ تروریسم در حومه دمشق

از صبح امروز دوشنبه خروج اولین گروه از تروریست‌های باند جیش‌الاسلام از شهر «دوما» به سمت شهر «جرابلس» در حومه حلب در شمال سوریه آغاز شد.

بر اساس توافق به دست آمده که با تسلیم باند جیش‌الاسلام در برابر شروط دولت سوریه همراه شد، آن دسته از افراد مسلحی که دوست دارند به جرابلس بروند، از دوما خارج خواهند شد و کسانی هم که خواستار ساماندهی و حل و فصل وضعیتشان هستند تا بتوانند با کنار گذاشتن سلاح به زندگی عادی خود بازگردند، به وضعیت آنها رسیدگی خواهد شد.

با خروج تمام تروریست‌های جیش‌الاسلام، دوما به عنوان بزرگترین دژ و قلعه تروریست‌ها، از لوث تروریسم پاکسازی خواهد شد و به طور کامل به آغوش دولت سوریه باز خواهد گشت.

به گفته منابع سوری، حدود 12 هزار تروریست مسلح وابسته به باند جیش‌الاسلام در دوما حضور دارند، این شهر بزرگترین شهر غوطه شرقی در حومه دمشق است، روز گذشته نیز 1146 تروریست باند فیلق‌الرحمن از دوما اخراج و به ادلب منتقل شدند.

پیشتر هم شهرک‌های مهم عربین، جوبر و عین ترما به طور کامل از لوث تروریست‌ها پاکسازی شده بود.

به نظر می‌رسد روند خروج تروریست‌های جیش‌الاسلام دست‌کم چهار روز و شاید بیشتر طول بکشد، چرا که تعداد آنها بسیار زیاد است و اتوبوس‌های زیادی از استان‌های مختلف برای تسریع در روند اخراج آنها به دوما منتقل شده است.

یک منبع میدانی گفته است به محض اینکه اولین گروه از افراد مسلح از دوما خارج شوند، روند آزادی افراد ربوده شده و اسیرانی که در زندان باند جیش‌الاسلام با عنوان زندان توبه زندانی‌اند، آغاز خواهد شد، یعنی اولین مرحله توافق شامل اخراج اولین گروه از تروریست‌ها و خانواده‌هایشان و انتقال آنها به جرابلس خواهد بود و پس از آن عملیات آزادی اسیرانی که نزد جیش‌الاسلام هستند، آغاز می‌شود، حدود 6 هزار اسیر و فرد ربوده شده اعم از نظامی و غیرنظامی در اسارت باند جیش‌الاسلام بوده‌اند.

تازه‌ترین خبر حاکی است که اتوبوس‌های حامل تروریست‌های جیش‌الاسلام از طریق گذرگاه مخیم‌الوافدین خارج شده‌اند.

بر اساس این گزارش، از صبح امروز هشت دستگاه اتوبوس 448 تروریست و خانواده‌هایشان را از دوما به جرابلس منتقل کرده‌اند و دو اتوبوس دیگر هم آماده خروج می‌شود.

از سوی دیگر نیروهای ارتش لحظاتی پیش دو بیمارستان میدانی تروریست‌ها را در زیر زمین در تونلی به طول 400 متر در شهرک تازه‌ آزاد شده «عربین» کشف کردند.