بوکوحرام دوباره جنایت آفرید

مقام‌های نیجریه اعلام کردند، بوکوحرام در حملات هماهنگ شبانه به یک کمپ ارتش و روستاییان اطراف شهر مایدوگوری واقع در شمال نیجریه جان ۲۰ تن را گرفته و ده‌ها تن دیگر را زخمی کردند و تلاش داشتند وارد یک سنگر دفاعی شوند.

عملیات مذکور بار دیگر تقلای مقام‌ها برای سرکوب این شورش حدودا ۹ ساله گروه شبه‌نظامی بوکوحرام را پر رنگ‌ کرد.

یک مقام نظامی ارشد نیجریه تاکید کرد، شبه‌نظامیان بوکوحرام با عاملان انتحاری، خمپاره و تیراندازی به یک پایگاه ارتش در ورودی شهر مایدوگوری حمله کردند و ساعت‌ها درگیر شدند.

به گفته این مقام، ۱۸ تروریست بوکوحرام به پایگاه مذکور حمله‌ور شدند و هفت عامل انتحاری ساکنان روستاهای نزدیک را هدف گرفتند. او گفت: این تروریست‌ها به سمت نیروهای ارتش خمپاره پرتاب می‌کردند.

بلو دامباتو، افسر ارشد امنیتی در آژانس مدیریت حالت فوق‌العاده به خبرگزاری فرانسه گفت، آمار اولیه کشته‌شدگان از ۱۸ تن به ۲۰ تن افزایش یافته است و احتمال دارد تعدادی از ۸۲ زخمی که حالشان وخیم است، جانشان را از دست بدهند. اکثر آنها بر اثر اصابت گلوله حالشان وخیم است و نیازمند جراحی فوری هستند. ارتش نیجریه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک سرباز و شش شبه‌نظامی کشته شدند و هفت عامل انتحاری هم خنثی شدند.

جنگ حدودا ۹ ساله بوکوحرام برای استقرار حکومت "اسلامی" تندرو در شمال شرق نیجریه جان دست‌کم ۲۰ هزار تن را گرفته و بیش از دو میلیون تن را آواره کرده است. صدها هزار تن در مایدوگوری، مرکز ایالت بورنو در شمال شرق نیجریه پناه گرفتند و در کمپ‌ها یا خانواده‌های میزبان زندگی می‌کنند. جمعه گذشته چهار عامل انتحاری دختر در رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال در حملات چندگانه در حاشیه مایدوگوری جان دو تن را گرفتند که این اولین حمله از زمانی محسوب می‌شود که دولت اعلام کرد در مذاکرات آتش‌بس با بوکوحرام است.