السیسی از مردم مصر تشکر کرد

 عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، به مناسبت پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خطاب به ملت مصر گفت: ملت بزرگ مصر، ای ملت سرافراز، شما همیشه ثابت کرده‌اید که ملتی زنده هستید و می‌توانید چالش‌ها را به چالش بکشید. شما ملتی هستید که می‌توانید اراده آزادتان را در تحقق اهداف ملی به کار گیرد.

او افزود: من پیمان راستی و شفافیت خود را با شما تجدید می‌کنم و بر همان عهدی که پیشتر با شما بسته بودم هستم.  وقتی صحنه حضور گسترده شما را در مقابل حوزه‌های انتخابیه دیدم احساس عزت و افتخار به من دست داد. این حضور گسترده شما تنها برای انتخاب رئیس دولت نبود بلکه حضوری برای تجدید پیمان در مورد تداوم روند ملی و حاکی از میهن‌پرستی شما بود. مردم مصر با این حضورشان تصمیم گرفتند که به دو میدان نبرد ماندن و ساختن ورود پیدا کنند.

رئیس جمهور مصر اضافه کرد: هیچگاه مصری‌ها امید مرا ناامید نکردند و با اخلاص و شور خود هیچگاه مرا به خود تنها وانگذاشتند. خواهم کوشید که جایگاه مصر را در میان دیگر کشور‌ها بالا ببرم و برای تحقق توسعه و ثبات کشور بکوشم و برای رفاه مردم تلاش کنم.

السیسی در ادامه گفت: به شما این وعده را می‌دهم که بدون هیچ تبعیضی برای همه مصری‌ها کار کنم، و بین کسانی که در این انتخابات به من رای داده‌اند با کسانی که چنین نکرده‌اند تبعیض نخواهم گذاشت. مصری‌ها آزادی بیان خواهند داشت و حق آزادی بیان تا جایی که این حق برای میهن ما مشکل ایجاد نکند محفوظ است. ما اجازه نخواهیم داد که ایدئولوژی‌های محدود و منافع جزئی باعث اختلاف شود. خواهیم کوشید که عرصه‌های مشترک میان مصری‌ها بیافزاییم و در مرحله آتی تحقق این مساله یکی از اولویت‌های ما خواهد بود.