به گزارش مهر به نقل از رویترز، قیمتهای نفت آمریکا در معاملات امروز (سه شنبه) بازارهای آسیایی در پی افزایش نگرانی از بالاگرفتن تنشها میان ایران و غرب قریب به ۱.۵ دلار افزایش پیدا کرد.

بر این اساس، قیمت نفت آمریکا در معاملات امروز با ۱.۴۷ دلار افزایش به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه رسید. این در حالی است که " باراک اوباما " رئیس جمهور آمریکا اخیرا تحریمهای جدید علیه ایران را به امضا رساند که بر مبنای آن بانک مرکزی ایران در فهرست تحریمهای مورد اشاره قرار گرفت.

البته عدم کارایی تحریمها علیه ایران و تاثیر منفی آن بر آمریکا و کشورهای همپیمان آن در دهه های اخیر به اثبات رسیده است تا جایی که برخی کشورها حتی در مواضعی خواستار عدم همراهی با تحریمهای اخیر شده اند.

کره جنوبی به عنوان یکی از همپیمانان آمریکا اخیرا از واشنگتن خواست تا در اعمال تحریمها علیه ایران مستثنی شود. این موضع کره جنوبی که به صورت علنی اعلام شد به طور حتم با مواضع دیگر همپیمانان واشنگتن به صورت علنی و پنهان همراه خواهد بود که در نهایت نمی خواهند فرصت تبادل تجاری با ایران را به عنوان یکی از کشورهای مهم منطقه را از دست دهند.

تجربه سالهای اخیر نیز نشان داده که آمریکا همواره در تحریم ایران دست تنها مانده و نتوانسته به اهداف اصلی خود که همانا تضعیف جایگاه کشورمان است، برسد. افزایش قیمت نفت نخستین نشانه بر عدم کارایی تحریمها و تاثیر مستقیم و منفی آن بر آمریکا است که امروز از سوی شبکه های خبری جهان مخابره شد.