واکنش پنتاگون به خبر خروج آمریکا از سوریه

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه اعلام کرد که گزارش‌ها درباره برنامه آمریکا مبنی بر خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه، شایعه است و افزود که آمریکا به مبارزه با داعش ادامه خواهد داد.

بنابر گزارش شبکه خبری «آناتولی»، «دانا وایت» سخنگوی پنتاگون در این مورد به خبرنگاران گفت: «من شایعاتی درباره خروج نیروها از سوریه شنیده‌ام و می‌دانم که رئیس‌جمهور گفته است که این اقدام خیلی زود اجرایی می‌شود ما در زمینه شکست داعش بسیار موفق عمل کرده‌ایم اما این نبرد هنور پایان نیافته است و ما می‌خواهیم تا از شکست داعش مطمئن شویم.»

هفته گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که کشورش خیلی زود سوریه را ترک خواهد کرد و گفت که هزینه‌های آمریکا در خاورمیانه بی‌فایده است و جلوی هزینه در داخل کشور را می‌گیرد.

این در حالی است که روز گذشته یک مقام پنتاگون درباره جلسه اخیر شورای امنیت ملی آمریکا به ریاست ترامپ گفت که در این نشست، اصلا صحبتی درباره تعیین جدول زمانی برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه مطرح نشد.

همچنین روز چهارشنبه و در حالی که انتشار خبرهای مختلف درباره احتمال خروج نظامیان آمریکایی از سوریه ادامه داشت، یک مقام آمریکایی گفته بود که دونالد ترامپ با تداوم حضور نظامیان این کشور موافقت کرده است.