شیعه آنلاین: این منابع آگاه که از نیروهای نزدیک به سازمان اطلاعات و امنیت کویت هستند، در ادامه افزودند: تحرکات انجام شده توسط اعضا و نیروهای این دو جریان نشان می دهد که این دو طیف اخیرا با یکدیگر ائتلاف کرده و توافق کرده اند که برای تشکیل یک امارت اسلامی در کویت تلاش کنند.

این منابع کویتی افزودند: بر اساس اطلاعات محرمانه بدست آمده، قصد سلفی ها و اخوان المسلمین الگو گرفتن از عربستان سعودی برای تشکیل این امارت به اصطلاح اسلامی است.

منابع آگاه کویتی همچنین افزودند: طرح اولیه این دو طیف، حضور فعال در انتخابات پارلمانی آینده برای تصاحب اکثریت کرسی ها است. آنان پس از در دست گرفتن پارلمان، قصد دارند در کابینه نیز نفوذ کنند و تنها به وزرای کابینه ای رأی اعتماد دهند که نزدیک به آنان است و اندیشه های آنها را پیروی کند.

این منابع در ادامه افزودند: سلفی ها و اخوان المسلمین قصد دارند در لیست واحدی بنام " التیار " وارد عرصه رقابت انتخابات پارلمانی آینده شوند. آنها تلاش کرده اند همه اسلامگرایان(از اهل سنت کویت) را گرد هم آورند.

گفتنی است حدود یک ماه پیش، پس از حمله افراد ناشناس به رهبری نمایندگان سلفی پارلمان کویت به مقر این پارلمان و اشغال آن، کابینه کویت ناچار به استعفا شد. پس از استعفای آن کابینه، پادشاه کویت نیز پارلمان این کشور را منحل کرد.