نظر ولیعهد عربستان درباره "بن لادن" و "البغدادی"

بن سلمان در گفت‌وگو با تایم در پاسخ به این سوال که عربستان برای مبارزه با تروریسم و افراط گری بیرون از این کشور چه اقداماتی انجام داده، مدعی شد: عربستان بزرگترین قربانی ایدئولوژی افراط‌گری است. اگر من اسامه بن لادن، رهبر القاعده یا هر تندرو یا تروریست دیگری بودم و می‌خواستم ایدئولوژی ویژه خود را منتشر و سربازانی را به خدمت بگیرم حتما از عربستان شروع می‌کردم و به قبله مسلمانان می‌رفتم چراکه اگر از این مکان شروع کنم ایدئولوژی من به همه جا گسترش خواهد یافت. به همین دلیل باید اقداماتی از جمله مبارزه با تروریسم و افراط گری را انجام دهیم. ما با همه گروه‌های تندرو در عربستان مانند اخوان المسلمین برخورد می‌کنیم. این گروه بسیار خطرناک بوده و در عربستان، مصر، امارات و دیگر کشورهای خاورمیانه این گروه به عنوان تروریسم شناخته شده است.

وی ادامه داد: انسان ناگهان به تروریست تبدیل نمی‌شود بلکه کم‌کم این اتفاق رخ داده و تشدید می‌شود. اخوانی‌ها هم، چنین هستند. اکثر تروریست‌های جانی مانند بن لادن، ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش و غیر آنها همه ابتدا عضو اخوان المسلمین بودند.

بن سلمان افزود: اخوانی‌ها در منطقه خاورمیانه نیستند چراکه می‌دانند علیه آنها در کشورهای این منطقه استراتژی‌های خوبی دنبال می‌شود.

وی گفت، خطر بزرگ این گروه در فعالیت آنها در اروپا نهفته است و هدف اصلی این گروه تندرو کردن جوامع اسلامی در اروپاست. آنها امیدوارند که اروپا بعد از ۳۰ سال به قاره اخوانی‌ها تبدیل شود و خواهان حکومت بر مسلمانان اروپا هستند و این امر نسبت به جنگ سرد، گروه داعش و القاعده در ۱۰۰ سال اخیر خطر بزرگتری است.