منصور هادی زندانی امارات!

احمد المیسری، وزیر کشور دولت مستعفی یمن به رادیو بین‌المللی فرانسه (rfi) خاطرنشان کرد: عدم حضور عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری دولت مستعفی یمن در عدن باعث افزایش ناآرامی و سردرگمی‌ در دولتش می‌شود.

المیسری افزود: اختلاف میان هادی و مسؤولان ابوظبی حاد و شدید است و به مرحله‌ای رسیده که دولت امارات تمایلی به حضور هادی در عدن ندارند.

وی همچنین تصریح کرد: عربستان به خاطر تمایلش برای حفظ جان هادی در سایه شرایط امنیتی بد که توسط اماراتی‌ها به وجود آمده به دنبال تلطیف فضاست.

این وزیر دولت مستعفی یمن نسبت به پیامدهای ناگوار اختلاف میان یمن و امارات که تاثیر منفی‌ای در اداره جبهه‌ها دارد، هشدار داد و گفت: مشکل امنیتی و نظارت از سوی نیروهای ائتلاف به ویژه نیروهای اماراتی که بر بندر، فرودگاه، ورودی‌ها و خروجی‌های شهر تسلط دارند، همچنان به قوت خود باقی است.

المیسری همچنین اظهار داشت: تجهیزاتی که در عدن در مبارزه علیه تروریسم استفاده می‌شود، تجهیزاتی نادرست هستند، زیرا که طرف‌های مجاز به مبارزه با تروریسم دستگاه‌های امنیت ملی و امنیت سیاسی با مشارکت اجرایی وزرات کشور هستند و در حال حاضر گروهی در ائتلاف این وظایف را دارند که آموزش لازم را ندیده‌اند و یورش‌های بی‌هدفی انجام می‌دهند که منجر به هیچ نتیجه‌ای نمی‌شود.