نظامیان ترکیه 20 کیلومتر در خاک عراق پیشروی کردند

منابع آگاه در استان اربیل در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که نیرو‌های ارتش ترکیه بار دیگر وارد خاک اقلیم کردستان شده اند.

بر اساس این خبر نظامیان ترکیه که به صورت غیرقانونی وارد خاک عراق شده اند، تا ۲۰ کیلومتری اقلیم کردستان نفوذ کرده و اقدام به ایجاد پایگاه‌های نظامی برای خود کرده اند.

یک مسئول کُرد در منطقه «سیدکان» واسته به شهر «سوران» در استان اربیل امروز از آواره شدن ۱۰۰ خانواده عراقی از این منطقه خبر داده است. این مسئول عراقی تأکید کرده که در پی حمله نظامی ترکیه به این منطقه و زخمی شدن دو غیرنظامی عراقی، مردم این منطقه از مناطق سکونت خود فرار کرده اند.

در ادامه این خبر تأکید شده است که در طول ۸ ساعت گذشته نظامیان ترکیه بلندی‌های نزدیک به منطقه سیدکان را اشغال کرده و عملیات خود را با بمباران شدید مناطقی که گفته می‌شود محل استقرار نظامیان گروهک تروریستی پ. ک. ک. است ادامه داده است.

از سوی دیگر اربیل از حزب کارگران کردستان موسوم به پ. ک. ک. خواسته تا خاک عراق را ترک کرده و از حمله به ترکیه خودداری کند با این حال اربیل از واکنش نشان دادن نسبت به اشغال اراضی عراقی به وسیله ترکیه خودداری کرده است.

ترکیه برای خود پایگاه‌های نظامی در استان دهوک عراق ایجاد کرده است و با وجود درخواست‌های مکرر بغداد، نظامیان ترکیه از ترک کردن این منطقه خودداری می‌کنند.