درخواست دوباره انگلیسی ها برای همه‌پرسی بر سر برگزیت

تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده از سوی مؤسسه «یوگوو» نشان می‌دهد که بیشتر انگلیسی‌ها خواهان برگزاری یک همه‌پرسی درباره توافق نهایی مقامات لندن و بروکسل بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند.

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد مجموع دو گروهی که خواهان برگزاری همه‌پرسی بر سر این توافق بوده و یا حامی باقی‌ماندن در اتحادیه اروپا هستند، ۸ درصد از مخالفان بیشتر است. پاسخ‌گویان عنوان داشته‌اند که اگر همه‌پرسی دومی برگزاری شود، باقی‌ماندن در اتحادیه اروپا را انتخاب خواهند کرد.

نتایج این نظرسنجی نشان‌دهنده یک دوراهی در مقابل ترزا مِی، نخست‌وزیر انگلیس قرار دارد. زیرا نظرسنجی‌های پیشین نشان می‌داد که تمایلی برای برگزاری یک همه‌پرسی دوم بر سر خروج از اتحادیه اروپا یا باقی‌ماندن در آن وجود ندارد.

نتایج این نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که ۴۴ درصد پاسخگویان می‌گویند که باید بر سر مفاد این توافق برگزیت، به آرای عمومی مراجعه شود. این در حالی است که تنها ۳۶ درصد مخالف چنین ماجرایی هستند.

همچنین ۴۴ درصد پاسخگویان عنوان داشته‌اند که اگر یک همه‌پرسی دوم برگزار شود به باقی‌ماندن در اتحادیه اروپا رأی می‌دهند و در مقابل ۴۱ درصد آن‌ها گفته‌اند که همچنان به خروج از اتحادیه اروپا رأی خواهند داد.