تیراندازی عمدی سربازان صهیونیست به فلسطینی‌ها

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز تحقیقات درباره فیلمی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند،‌ خبر داد. این فیلم عملیات تیراندازی به یک فلسطینی بی‌دفاع در میان خنده‌های سربازان اسرائیلی را نشان می‌دهد.

در فیلم مذکور که سایت روزنامه «هاآرتص» نیز آن را پخش کرده، گروهی از فلسطینیان بی‌دفاع جلوی دیوار حائل ایستاده‌اند، سربازان رژیم صهیونیستی به یکی از آنها شلیک می‌کنند و او روی زمین می‌افتد. در پایان فیلم دیده می‌شود که این فلسطینی روی دوش جوانان فلسطینی حمل می‌شود.

این روزنامه افزوده است، صحنه تیراندازی از عدسی تلسکوپی که یک سرباز اسرائیلی در دست داشته مشخص است. این حادثه در مرزهای غزه رخ داده اما تاریخ وقوع آن مشخص نیست.

در بخش‌هایی از این فیلم افسر به یکی از تک‌تیراندازها دستور می‌دهد که یک فلسطینی بی‌دفاع را هدف بگیرد.

این افسر بعد از افتادن این فلسطینی روی زمین دستور عدم شلیک می‌دهد و می‌گوید یک کودک در منطقه است. این افسر دستور شلیک دوم می‌دهد که منجر به زخمی شدن یک تظاهرکننده فلسطینی دیگر می‌شود. سپس تظاهرکنندگان دیگر می‌آیند او را برای مداوا می‌برند. در واقع این افسر دو دستور تیراندازی را می‌دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی گرفته شدن این فیلم در جریان راهپیمایی‌های بازگشت را تکذیب و اعلام کرد: این فیلم مربوط به رویدادی طی ماه‌های گذشته است و ما به طور جدی درباره آن تحقیق می‌کنیم.

فلسطینی‌ها از ۳۰ مارس جنبش اعتراض‌آمیز موسوم به «راهپیمایی بازگشت» را همزمان با سالگرد «روز زمین» آغاز کرده‌اند، هدف آنها از این اعتراضات درخواست احیای «حق بازگشت آوارگان فلسطینی» و لغو محاصره غزه توسط اسرائیل است. این اعتراضات تا ۱۵ مه، سالروز «نکبة» ادامه خواهد داشت.

از زمان آغاز این اعتراضات، درگیری‌هایی میان معترضان و ارتش اسرائیل صورت گرفته و منجر به شهادت ۳۲ فلسطینی و زخمی شدن ۲۸۵۰ تن شده که از زمان جنگ ۲۰۱۴ میان ارتش رژیم صهیونیستی و جنبش حماس بی‌سابقه است.