خنثی شدن ۶ حمله تروریستی در سال ۲۰۱۸ در روسیه

«الکساندر بورتنیکوف»، رئیس کمیته ملی ضدتروریسم (ان‌ای‌سی) و سرپرست سرویس امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌بی) اعلام کرد که این سرویس شش حمله تروریستی را از جمله تلاش برای حمله به یک مرکز خرید و یک حوزه اخذ رای را خنثی کرده است.

وی طی جلسه‌ای در کمیته ملی ضدتروریسم گفت: «سه جرم مرتبط با تروریسم در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸ روی داده‌اند. این جرایم در مناطق داغستان، خاباروفسکا و ساخالین روی دادند. شش طرح تروریستی خنثی شده‌اند.»

به گفته بورتنیکوف، برخی برنامه‌های تروریستی در حوزه‌های اخذ رای در مناطق اینگوشتیا و باشکورتوسان، طی انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه و همچنین حمله‌ای در یک مرکز خرید در ساراتوف خنثی شده است.

وی در این رابطه عنوان کرد: «در ماه فوریه، دو مجرم وابسته به گروه تروریستی داعش که در حال برنامه‌ریزی برای حمله‌ای تروریستی در پایگاه اخذ رای در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری بودند، طی یک عملیات ضد تروریستی، در حوزه ناظران در منطقه اینگوشتیا کشته شدند. آن‌ها در برابر حمله پلیس با سلاح گرم مقاومت نشان دادند و از همین روی کشته شدند».

دو عضو گروه‌های راست افراطی که در حال آماده‌سازی برای حمله تروریستی در حوزه انتخاباتی شهر یوفا در روسیه بودند، در منطقه باشکوروستان بازداشت شدند دو ماده منفجره قدرتمند و دست‌ساز هم در این رابطه مصادره شد.

بورتنیکوف گفت که از آغاز سال میلادی جاری، ۱۲ مخفی‌گاه تروریستی در سوریه نیز نابود شده‌ است.