حمله موشکی قریب الوقوع از اروپا به سوریه

«ایرلایو» اعلام کرد که این اطلاعیه آماده باش سه شنبه شب توسط «سازمان ایمنی ناوبری هوایی اروپا» برای «یک حمله احتمالی ظرف ۷۲ ساعت آینده» صادر شد.

ایرلایو در ادامه اعلام کرد: «بنابر گزارشها، انگلیس در حال تجهیز و بسیج نیرو‌های نظامی مستقر در پایگاه‌های این کشور در قبرس است و جت‌های جنگنده رافائل نیز ممکن است از پایگاه هوایی سنت دیزی در فرانسه برای حمله هوایی به سوریه برخیزند».

سازمان ایمنی ناوبری هوایی اروپا در این اطلاعیه آماده باش اعلام کرد: «با توجه به احتمال آغاز حملات هوایی علیه سوریه با موشک‌های هوا به زمین و/یا موشک‌های کروز ظرف ۷۲ ساعت آینده و امکان ایجاد اختلالات متناوب در تجهیزات جهت یابی رادیویی، لازم است که [خطوط هوایی]برای برنامه ریزی عملیات پرواز در مدیترانه شرقی/ منطقه نیکوزیا این ملاحظات را مدنظر قرار دهند».

این درحالی است که انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که در پی حمله شیمیایی به شهر دوما در سوریه، امکان مداخله نظامی وجود دارد.

گفتنی است که اوایل روز سه شنبه، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در گفتگویی تلفنی تأکید کردند که برای پاسخگو ساختن عاملان حمله شیمیایی به شهر دوما در سوریه، جهان باید وارد عمل شود و اینکه در واکنش به این حمله شیمیایی، واشنگتن خواستار اجرای یک عملیات نظامی چندملیتی است.