حمله پهپادی انصارالله به شرکت آرامکو

بخش پهپادی نیروی هوایی یمن نیز امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، نیروی هوایی این کشور با پهپاد قاصف 1 فرودگاه ابها در عسیر و شرکت آرامکو در جازان عربستان را هدف گرفته است.

یک مقام نظامی وابسته به انصارالله اعلام کرد، در پی حمله نیروی هوایی یمن به فرودگاه ابها تمامی پروازها به حالت تعلیق درآمد.

این در حالی است که یگان موشکی انصارالله یمن شب گذشته موشک بالستیک از نوع قاهر ۲ را به پادگان ارتش عربستان در قلب منطقه عسیر که نیروهای سودانی نیز در آنجا هستند، شلیک کرد.

این دومین حمله موشکی انصارالله در یک روز به سمت خاک عربستان بود به طوریکه صبح روز سه شنبه نیز موشک بالستیکی از نوع بدر ۱ به اردوگاه امدادرسانی و لجستیکی عربستان در جنوب جازان شلیک شد.

شلیک این موشک علیه مراکز تجمع متجاوزان عربستانی در چارچوب عملیات واکنش و بازدارندگی و نیز تضمین حق دفاع مشروع از ملت یمن در مقابل ظلم و تجاوز صورت گرفت.

پیشتر صالح الصماد، رئیس شورای سیاسی یمن اعلام کرده بود که تا زمانی که متجاوزان ائتلاف عربی به رهبری عربستان در حق ملت یمنی جنایاتشان را ادامه دهند روزانه عربستان را مورد هدف قرار خواهند داد.

رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن پیشتر در نشستی در ذمار به مناسبت چهارمین سالگرد پایداری و مقاومت مقابل حملات ائتلاف متجاوز عربی به یمن گفته بود: امسال سال موشک‌های بالستیک خواهد بود. در دوره آتی هر روز عربستان شاهد شلیک موشک‌های ما خواهد بود و حتی اگر تمامی سامانه‌های دفاعی خود را گردهم آورد از موشک‌های ما در امان نخواهد ماند.