اکثریت مردم انگلیس با حمله این کشور به سوریه مخالفند

در حالی که هیئت دولت انگلیس امروز به چگونگی همراهی این کشور با آمریکا و فرانسه در حمله هوایی به سوریه می‌پردازد، اکثریت مردم انگلیس با چنین حمله‌ای مخالفند.

 تارنمای روزنامه گاردین نوشت بر اساس نظرسنجی اخیر که به سفارش روزنامه تایمز صورت گرفته است، فقط ۲۲ درصد از مردم انگلیس با حمله به سوریه موافقند و ۴۳ درصد مخالفند.

نشست اضطراری امروز هیئت دولت انگلیس به بررسی چگونگی همراهی انگلیس با آمریکا در حمله به سوریه می‌پردازد و رسانه‌های انگلیس در چند روز اخیر افکار عمومی را برای چنین حمله‌ای آماده می‌کنند. رسانه‌های انگلیس از جمله بی بی سی در روزهای اخیر طرح‌های جنگی متعددی تهیه و منتشر کرده اند و اغلب برنامه‌های خبری بر چگونگی حمله به سوریه متمرکز شده است.

ظهر امروز به وقت محلی نیز قرار است کارشناسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی گزارش مقدماتی خود را درباره مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس روس تبار انگلیس و دخترش منتشر کند.

حدود پنج هفته پیش، سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس که در انگلیس زندگی می‌کند به همراه دخترش در حال بیهوشی روی یک نیمکت در یک مرکز خرید در شهر سالزبری دیده شد. سرگئی اسکریپال، شهروند روسیه قبلا به جرم جاسوسی برای انگلیس در مسکو بازداشت و زندانی شده بود. او سپس در تبادل جاسوسان آمریکا و روسیه آزاد شد و به انگلیس منتقل شد. در پی پیدا شدن اسکریپال و دخترش در حال بیهوشی، رسانه‌ها و سیاستمداران انگلیسی مدعی شدند این دو نفر عمدا مسموم شده اند و دولت روسیه را عامل این حادثه معرفی کردند. یولیا اسکریپال این هفته و با بهبود حالش از بیمارستان مرخص شد و حال جاسوس دوجانبه نیز رو بهبود است.