انگلیس منتظر فرمان "ترامپ" برای حمله به سوریه

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس به عنوان مهمترین مخالف دولت این کشور،  مقامات دولت محافظه‌کار این کشور را متهم کرده که منتظر دستورات دونالد ترامپ درباره اقدام نظامی احتمالی در سوریه هستند.

کوربین گفته است: مداخله نظامی بیشتر بریتانیا در جنگ چندجانبه هولناک سوریه، خطر تشدید بیشتر این درگیری ویرانگر را به دنبال دارد. به نظر می‌رسد که دولت منتظر دستورات رئیس جمهور دونالد ترامپ برای برخورد با بحران سوریه است. اما دولت آمریکا هم به شکلی آشفته سیگنال‌های متناقضی می‌‎فرستد.

 کوربین در بیانیه خود گفته است: حتی جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا هم می‌گوید ما مستندات قطعی نداریم و هشدار می‌دهد اقدام نظامی ممکن است به شکل غیرقابل‌کنترلی به تشدید درگیری‌ها بینجامد. بمباران بیشتر، کشتار بیشتر و جنگ بیشتر جان کسی را نجات نمی‌دهد و تنها جان‌های بیشتری را می‌گیرد و شعله جنگ را در جایی دیگر برمی‌انگیزد.

وی خواهان آن شده است که بریتانیا برای انجام تحقیقات مستقل، تحت نظر سازمان ملل، تلاش کند تا ماهیت حمله شیمیایی وحشتناک در دوما، در غوطه شرقی روشن شود و عاملان آن پاسخگوی اقداماتشان باشند.

رهبران آمریکا، بریتانیا و فرانسه پیش از این از احتمال اقدام نظامی برای واکنش به حمله شیمیایی ادعایی دولت سوریه در شهر دوما خبر دادند، اما جلسات پنجشنبه کابینه‌های بریتانیا و آمریکا بدون اعلام جزئیاتی درباره اقدام آنان به پایان رسید.

رهبر چپگرای حزب کارگر بریتانیا سابقه طولانی در جنبش ضدجنگ بریتانیا دارد و از جمله مخالفان اصلی همراهی بریتانیا در حمله آمریکا به عراق بود.