پاسخ دمشق به حمله جنایتکاران

سرتیپ «محمد عیسی»، کارشناس نظامی سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» تاکید کرد: پاسخ به حملات سه جانبه علیه سوریه از طریق حمله به نیروها و پایگاه‌های متجاوزان در سوریه از طریق موشک‌های زمین به زمین و همچنین به واسطه مقاومت مردمی خواهد بود.

وی با اشاره به انهدام بیش‌تر موشک‌ها توسط پدافند هوایی سوریه گفت: حدود چهار موشک به ساختمانی دولتی اصابت کرد که تلفاتی نداشت و موشک‌هایی که فرودگاه‌های نظامی را هدف گرفته بودند به اهداف خود نرسید.

عیسی تصریح کرد: موشک‌هایی که فرودگاه‌های نظامی حمص را هدف گرفت قبل از رسیدن به اهدافش منهدم شد به گونه‌ای که بین هفتاد تا هشتاد درصد همه موشک‌های شلیک شده سرنگون شد که نشانه شکست حمله است.

این کارشناس نظامی گفت: پاسخ سوریه از طریق اقدامات متعددی خواهد بود که نخستین آن استقرار مجدد سامانه‌های پدافند هوایی در همه نقاط سوریه است به گونه‌ای که این کشور را به منطقه بسته پدافند هوایی مبدل می‌کند.

بامداد امروز شنبه، آمریکا به همراه انگلیس و فرانسه، حدود 110 موشک به چندین ساختمان نظامی سوریه در چند استان از جمله دمشق و حمص شلیک کرد که بیشتر این موشک‌ها با مقابله پدافند هوایی سوریه منهدم شد و تعدادی از آن به اهداف اصابت کرد اما تلفات انسانی بر جای نگذاشت.