اهانت مشاور دیوان پادشاهی سعودی به قطر

در حالیکه اخیرا رسانه‌های سعودی اخباری درباره پروژه جداسازی مرز زمینی قطر از عربستان و تبدیل قطر به یک جزیره منتشر کردند، مشاور دیوان پادشاهی سعودی در اقدامی توهین‌آمیز نام جدیدی برای قطر عنوان کرد.

«سعود القحطانی» مشاور دیوان پادشاهی عربستان سعودی در تازه‌ترین توئیت خود به جای استفاده از نام قطر از واژه «بخش شرقی جزیره سلوی» و «قطر سابق» استفاده کرد.

القحطانی با انتشار تصاویری از اجلاس سران عرب با اشاره به شرکت نماینده قطر در بیست و نهمین دور اجلاس سران عرب نوشت که «نماینده بخش شرقی جزیره سلوی به تنهایی در یک گوشه سمت راست عکس دیده می‌شود و همه حاضران اعم از روسا و وزرا و هیأت‌ها با یکدیگر دوستانه صحبت می‌کردند، اما او (نماینده قطر) تنها با خودش حرف می‌زد و در چشمانش دستان به خون ملت آغشته تشکیلات «الحمدین» مشاهده می‌شد.»

بیست و نهمین دور اجلاس سران عرب روز یکشنبه (دیروز) در حالی در عربستان سعودی برگزار شد که روابط قطر و چهار کشور عربی (مصر، عربستان، بحرین و امارات) از بیش از ۱۰ ماه پیش قطع شده است.

به دلیل اختلافات قطر با ۴ کشور عربی، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در اجلاس سران عرب شرکت نکرده و به جای وی نماینده دائم قطر در اتحادیه عرب شرکت کرده بود.