اعتراضات سراسری مردم انگلیس به حمله موشکی به سوریه/ عکس

روز گذشته (دوشنبه) هزاران نفر از مردم در سراسر انگلیس در اعتراض به اقدام نظامی این کشور علیه سوریه تظاهرات کردند. جمعیت تظاهرکنندگان انگلیسی مقابل پارلمان در لندن تجمع کردند. همچنین تظاهرات گسترده دیگری هم در شهرهای بریستول، اکستر، سوانزی و میلتون کینز برگزار شد.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس هفته گذشته با پیوستن به آمریکا و فرانسه برای انجام حملات هوایی علیه سوریه به بهانه استفاده این کشور از تسلیحات شیمیایی موافقت کرد. اما پس از این حملات نظامی، بسیاری از مقامات انگلیسی از ترزا می انتقاد کردند که چرا بدون اجازه پارلمان چنین تصمیمی را گرفته است.

https://www.afkarnews.com/

https://www.afkarnews.com/

صدها نفر از این تظاهرکنندگان در  منطقه وست مینستر پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: سوریه را بمباران نکنید.

این تظاهرات بوسیله ائتلاف «جنگ را متوقف کنید» برگزار شد و سازمان دهندگان این تظاهرات اعلام کردند که ادامه بمباران سوریه می تواند موجب وحشت مردم سوریه شود و خطر وقوع یک جنگ فاجعه بار با روسیه را بیشتر کند.

در شهر بریستول انگلیس هم تظاهرکنندگان با برگزاری تظاهرات برخی از جاده های اصلی را مسدود کردند. تظاهرکنندگان شعار می دادند: ترامپ و می باید بروند.

https://www.afkarnews.com/

این در حالی است که ترزا می در نشست روز گذشته مجلس عوام انگلیس، از تصمیم اخیر خود برای بمباران سوریه حمایت کرد و گفت: این حملات هوایی علیه دولت سوریه، به نفع انگلیس بود. ما به خاطر درخواست دونالد ترامپ چنین کاری را نکردیم. ما این کار را کردیم زیرا معتقد بودیم این بهترین کار است.

کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد شنبه، سوریه را به بهانه استفاده از تسلیحات شیمیایی در دوما، هدف حملات هوایی قرار دادند. این درحالی است که هیچ مدرکی دال بر وقوع چنین حملات شیمیایی از سوی دولت بشار اسد بدست نیامده بود. سوریه هم چنین ادعاهایی را تکذیب کرد.

در پی انجام این حملات هوایی، دونالد ترامپ در حساب توییتر خود از کشورهای انگلیس و فرانسه تشکر کرد و نوشت که مأموریت انجام شد.