۲۷هزار مجوز جعلی حمل سلاح در ایالت پنجاب پاکستان شد

وجود سلاح‌های غیر مجاز در دست مردم که به بهانه استفاده در مراسم جشن و شادی حمل می‌شود یکی از دلایل بروز نا‌امنی در پاکستان است.

در این خصوص پس از آغاز عملیات‌های ضد تروریستی ارتش پاکستان نظارت دقیق بر مجوزهای حمل سلاح نیز آغاز شده و تاکنون صدها هزار مجوز حمل سلاح جعلی کشف و باطل شده است.

وزارت کشور پاکستان در جدیدترین بیانیه خود از کشف 27 هزار مجوز حمل سلاح جعلی در ایالت پنجاب خبر داده و تصریح کرد که این مجوزها پس از شناسایی افراد خاطی باطل شده‌اند.

در بیانیه وزارت کشور پاکستان آمده است: روش جدیدی که به کار گرفته شده است باعث شده تا به آسانی مشخص شود که کدامیک از مجوزهای موجود جعلی هستند و ما به کمک سازمان ثبت احوال پاکستان این کار را انجام می‌دهیم.

در این خصوص مسئولین وزارت کشور پاکستان تصمیم گرفته‌اند تنها برای افرادی مجوز صادر کنند که علاوه بر ارائه دلیل موجه آدرس محل سکونت و محل ولادت آنان یکی بوده و در کارت شناسایی آنان درج شده باشد.

گفته می‌شود اکثر مجوزهای جعلی مربوط به افرادی بوده که با استفاده از کارت شناسایی دیگران مبادرت به اخذ مجوز و حمل سلاح کرده بودند.

در حال حاضر حدود 900 هزار مجوز حمل سلاح در ایالت پنجاب به مردم داده شده و کار بازرسی مجدد بر این مجوزها در حال انجام است.

به دستور وزارت کشور پاکستان برای صدور مجوز در شهرهای اسلام آباد، گلگیت و مناطق قبایلی سخت گیری‌های ویژه‌ای صورت خواهد گرفت.

علیرغم ممنوع اعلام شدن استفاده از سلاح گرم در عروسی‌ها، تیراندازی هوایی یکی از مرسوم‌ترین شیوه‌های ابراز شادی در پاکستان است که در برخی مناطق با اسلحه‌هایی نظیر کلاشینکف انجام می‌شود.