سرکرده «گروه تروریستی سیناء» مصر کشته شد

نیروهای مسلح مصر امروز چهارشنبه اعلام کرد که در جریان تبادل آتش بین این نیروها و «ناصر ابو زقول» سرکرده «گروه تروریستی سیناء»، وی به قتل رسید.

در بیانیه نیروهای مسلح مصر آمده است که نیروهای ارتش سوم میدانی در جریان عملیات یورش به برخی مناطق کوهستانی صعب‌العبور در مرکز سیناء، سرکرده «گروه تروریستی سیناء» به نام «ناصر ابوزقول» را به قتل رسانده و مقادیری اسلحه، بمب‌دست‌ساز و مهمات و دستگاه بی‌سیم از میان وسایل وی به دست آورده‌اند.

وبگاه الیوم‌السابع با اعلام این خبر به نقل از سرلشگر «عادل العمده» مشاور آکادمی نظامی ناصر گزارش داد که عملیات فراگیر در شمال و مرکز سیناء برای نابودی تروریست‌ها ادامه دارد و قتل ناصر ابوزقول آخرین هدف نیست.

ارتش مصر از بیش از دو ماه پیش اجرای عملیات نظامی علیه عناصر تکفیری وابسته به گروه‌های مسلح فعال در سیناء را آغاز کرد که از مهم‌ترین این گروه‌ها نیز گروه «انصار بیت‌المقدس» است که ماه نوامبر ۲۰۱۴ پس از بیعت با داعش نام خود را به «ولایت سیناء» تغییر داد.

طی چند سال اخیر فعالیت این گروه‌ها بیشتر شده و تا کنون در عملیات‌های متعدد علیه نیروهای ارتش و پلیس مصر شمار زیادی را کشته و یا زخمی کرده‌اند.