سلاح جدید فلسطینی ها که "اسرائیل" را به تنگ آورد

این بار جوانان فلسطینی با اسباب بازی، رژیم صهیونیستی را در تنگنای سیاسی و امنیتی قرار داده اند. آنها با انتشار ویدیوهایی از طریق شبکه های اجتماعی طرح هوا کردن بادبادک های کاغذی و فرستادن آنها به سمت اراضی اشغالی را تشریح کردند.

طی دو هفته گذشته در کنار برنامه ها و تظاهرات بزرگ بازگشت، جوانان فلسطینی با بستن مواد اشتعالزا به دم بادبادک های کاغذی، این بادبادک ها را به سمت اراضی اشغالی فرستادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین یک گروه از جوانان که نام "فرزندان الزواری" را روی خود گذاشته اند با استفاده از همین بادبادک ها سعی کرده اند اراضی کشاورزی تحت سیطره رژیم اشغالگر در شرق غزه را آتش بزنند.

این گروه با انتشار ویدیوهایی، خواستار مشارکت همگانی در تظاهرات بازگشت و بستن مواد آتش زا به بادبادک های کاغذی شده اند.

روز سه شنبه گذشته یکی از همین بادبادک ها زمین های کشاورزی اطراف شهرک "بئیری" واقع در 7 کیلومتری اردوگاه البریج در منطقه مرکزی غزه را به آتش کشید.

بنا به اعلام پایگاه خبری "مفزاک لایو" رژیم صهیونیستی، بیش از 100 (دونم) (هر دونم حدود هزار متر مربع) در این آتش سوزی سوخت.

وحشت در میان شهرک نشینان

"یوسف شرقاوی"، کارشناس مسائل نظامی به مرکز اطلاع رسانی فلسطین گفت این بادبادک ها ترس و وحشت را به جان شهرک نشینان صهیونیستی در شهرک های اطراف غزه انداخته است.

شرقاوی معتقد است جوانان توانسته اند با این حرکت، پیام خود را به رژیم صهیونستی – به رغم تسلط این رژیم - برسانند.

وی با تأکید بر این حقیقت که تظاهرات بزرگ بازگشت، رژیم صهیونیستی را دچار تنگنا کرده است خاطرنشان کرد: این تظاهرات چشم اندازهای وسیعی را پیش روی ما باز کرده است و این رژیم از چندین بعد در تنگنا قرار گرفته است.

شرقاوی درباره هر گونه عملیات نظامی در غزه برای توقف تظاهرات بزرگ بازگشت، به رژیم صهیونیستی هشدار داد.

پنج شنبه گذشته نیز شورای منطقه ای "اشکول" با هشدار شدید به شهرک نشینان از آنها خواست در مقابل هر گونه آتش سوزی ناشی از بادبادک های فلسطینی ها هشیار باشند. این شورا تصریح کرد که ظرف 24 ساعت گذشته چندین بادبادک کاغذی حامل کوکتل مولوتوف به زمین های فلسطین اشغالی رسیده اند.

این شورا با صدور بیانیه ای از شهرک نشینان خواست هر گونه آتش سوزی غیر عادی در منطقه خود را گزارش دهند.