واکنش مسکو به اقدام حقوقی حزب دموکرات آمریکا علیه روسیه

کمیته ملی حزب دموکرات‌ آمریکا علیه روسیه، ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، وب‌سایت ویکی لیکس و دیگر سازمان‌ها و افراد از جمله سرویس اطلاعاتی نظامی روسیه طرح دادخواست تنظیم و ادعا کرده است آن‌ها در روند انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا اختلال ایجاد کرده اند.

با این حال، روز شنبه، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اعلام کرد مسکو درباره این دادخواست از جانب حزب دموکرات آمریکا علیه روسیه اطلاعیه‌ای رسمی دریافت نکرده است و آن را تلاشی برای توجیه شکست خود در انتخابات می‌داند.

زاخارووا روز شنبه گفت: «وزارت خارجه روسیه تاکنون درباره این مسئله اطلاعیه رسمی دریافت نکرده است به همین ترتیب، اظهار نظر درباره ماهیت چنین اقداماتی همچنان زود است. با وجود این، در صورتی که این اطلاعات درست باشد، به نظر می‌رسد این نوعی تلاش از سوی دموکرات‌ها باشد که به وسیله آن قصد دارند برای شکست خود بهانه تراشی کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت مسکو از طریق گزارش‌های رسانه‌ها درباره این طرح دعوی مطلع شده است. وی افزود «طی یک سال و نیم پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، آن‌هایی که شکست خوردند به جای بررسی اینکه مشکل کار آن‌ها کجا بوده است، مدام در تلاش بودند ناکامی خود را به «توطئه» و «دخالت خارجی» ارتباط دهند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «مردم آمریکا هم اکنون به اندازه کافی از داستان‌های مربوط به هکرهای روسی وحشت دارند، اما آن‌ها (سیاست‌مداران دموکرات آمریکا) به تبلیغ درباره این مسائل ادامه می‌دهند. به نظر می‌رسد اکنون آن‌ها می‌خواهند این خیال بافی‌ها را از صفحات روزنامه و نمایشگرهای تلویزیون به دادگاه‌ها بکشانند تا انگیزه جدیدی برای اختلافات سیاسی داخلی ایجاد و احساسات ضدروسی مردم این کشور را تشدید کنند.»