نمایندگان مجلس کویت خواستار اخراج سفیر فیلیپین شدند

۱۱ نماینده پارلمان کویت از وزارت خارجه این کشور خواسته اند تا به صورت فوری به اظهارات و اقدامات سفیر فیلیپین در کویت واکنش نشان داده و ضمن برخورد با او، دیپلمات فیلیپینی را از کشور اخراج کند.

نمایندگان کویتی اعلام کرده اند که اقدامات سفیر فیلیپین در کویت به معنای نقض حاکمیت کویت، قوانین داخلی و اقدام امنیتی در خارج از محدوده سفارت به شمار می‌رود که قابل قبول نیست.

سفیر فیلیپین در کویت روز جمعه گذشته نیز در پی اظهاراتی که در خصوص پرونده به قتل رساندن یک تبعه این کشور در کویت مطرح کرده بود به وزارت خارجه کویت فرا خوانده شده و پیام اعتراض آمیزی به وی تحویل داده شده بود.

بعد از به قتل رسیدن یک کارگر خانگی از اتباع فیلیپین در کویت، ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده بود که نشان می‌داد یک تیم واکنش سریع وابسته به فیلیپین با خودرو‌های دیپلماتیک اتباع فیلیپینی را که در خانه‌های کویتی‌ها کار می‌کرده اند را از این خانه‌ها خارج می‌کرده اند.

این تیم ۷ نفره از طریق سفیر فیلیپین برای نجات اتباع این کشور و در موارد اضطراری وارد عمل شده بودند بدون اینکه پیشتر با وزارت کشور و وزارت خارجه کویت در این زمینه هماهنگی صورت گرفته باشد.

این اقدام منجر شد تا بحران دیپلماتیک میان دو کشور ایجاد شود و سفیر فیلیپین به وزارت خارجه کویت فرا خوانده شود.