کشف چند گور جمعی دیگر در رقه

«عبدالله العریان» رئیس کمیته بازسازی شورای امدادی شهر رقه تایید کرد که یک گور جمعی شامل 150 تا 200 جسد متعلق به غیرنظامیان کشف شده است.

العریان تصریح کرد: این گور در یک زمین فوتبال و در نزدیکی بیمارستان شهر رقه پیدا شد که پیش از کنترل این منطقه در اکتبر 2017 (مهر/ آبان 96) به دست نیروهای دمکراتیک کرد سوریه، آخرین پناهگاه تروریست های داعشی به شمار می رفت.

این مسئول محلی شهر رقه سوریه افزود: تروریست های داعشی در بیمارستان مستقر بودند و به نظر می رسد که زمین فوتبال تنها محل مناسب برای دفن کشته شدگان بوده است.

از سوی دیگر برخی از فعالان وابسته به دولت سوریه نیز در این باره گزارش دادند که چهار گور جمعی شامل اجساد نیروهای ارتش سوریه در اطراف فرودگاه «الطبقه» در استان رقه به دست آمده است.

فعالان سوری در شبکه های اجتماعی عکس هایی را به اشتراک گذاشتند که در آن کارت های شناسایی و لباس های نظامی برخی از کشته شده ها دیده می شود که در گور چهارم و در نزدیکی روستای «الواوی» در حومه غربی رقه دفن شده اند.

به گفته این فعالان سوری، شمار اجسادی که در این قبر دفن شده اند، بالغ بر 150 نفر بود که 60 جسد از آن را برای انجام آزمایش تشخیص هویت به بیمارستان حلب منتقل کرده اند.

یک مسئول ارتش سوریه نیز که خواست نامش فاش نشود، در این باره اعلام کرد که چهار گور جمعی کشف شده حاوی 250 جسد بوده است.

ارتش سوریه در تابستان 2017 داعش را از بخش حومه غربی و جنوبی رقه بیرون راند و کنترل این مناطق را به دست گرفت.

داعش با دست زدن به اعدام های وحشیانه و شکنجه مخالفان خود، رعب و وحشت را در میان ساکنان مناطق تحت اشغال خود ایجاد می کرد.