عصبانیت ترامپ از یک مجری

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه از «چاک تاد» مجری شبکه ان بی سی به دلیل اظهاراتش درباره کره شمالی انتقاد کرد. چاک تاد در برنامه «مطبوعات را ملاقات کن» گفت آمریکا چیز زیادی از مذاکرات کره شمالی به دست نیاورد.

ترامپ برنامه «صبح یکشنبه» را تماشا کرده بود و در یک پیام توییتری خطاب به تاد گفت: آمریکا هیچ چیزی در برابر کره شمالی نباخته است و آنچه اکنون انجام گرفته باید مدت‌ها پیش انجام می‌گرفت.

ترامپ در این پیام توییتری نوشت: «چاک تاد از شبکه خبری جعلی ان بی سی گفته است ما چیز‌های زیادی در مذاکره با کره شمالی از دست داده ایم و آن‌ها چیز زیادی از دست نداده اند. (اما) ما چیز زیادی از دست نداده ایم و آن‌ها با خلع سلاح هسته‌ای موافقت کرده اند (مسئله‌ای که برای جهان بسیار عالی است)، تعطیل شدن سایت‌ها و پایان آزمایش ها!»

ترامپ در ادامه این توییت نوشت: «هنوز برای نتیجه گیری درباره کره شمالی زود است. ممکن است به نتیجه برسیم و ممکن است نرسیم...، اما کاری که الان من انجام می‌دهم باید مدت‌ها پیش انجام می‌شد».

این پیام توییتری پس از آنکه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز جمعه از توقف آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود خبر داد، منتشر شد. تاد در برنامه «صبح یکشنبه» گفت: کیم طوری رفتار می‌کند که انگار چیز‌های زیادی را تسلیم کرده است، اما این اتفاق نیفتاده است. با اینکه کیم متعهد شد آزمایش‌های سلاح‌های هسته‌ای و موشکی را متوقف کند درباره خلع سلاح هسته‌ای کامل کشورش وعده‌ای نداده است.