پليس امريکا بار ديگر با حمله به اردوي جنبش "تصرف"، دست کم ۱۲ معترض را که در مقابل شهرداري اوکلند تظاهرات ميکردند، دستگير کرد.

به گزارش افکار نیوز به نقل از پرس تی وی، این دستگیری‌ها اواخر روز چهارشنبه(۱۴ دی، ۴ ژانویه) بعد از این‌که معترضان حاضر نشدند که اردوی خود در میدان فرانک اوگاوا را ترک کنند، به وقوع پیوست.

نیروهای امنیتی ضمن محاصره معترضان، اردوگاه آن‌ها را از بین بردند. معترضان از زمانی که برای اولین بار اردوی خود را بر پا کرده‌اند، چندین بار به دست نیروهای پلیس از اردوی خود بیرون رانده شده‌اند.

شهرداری اوکلند، روز دوشنبه معترضان را ملزم کرد که هر شب چادرهای خود را برچینند. با وجود این، پلیس می‌گوید، فعالان از این دستور سرپیچی کرده که این امر حمله و دستگیری‌های روز چهارشنبه را رقم زد.

بر پایه این گزارش، مبارزات اعتراض امیز مردم امریکا از جنبش " تصرف وال استریت " که ۱۷ سپتامبر سال گذشته میلادی آغاز شد الهام گرفته است. تظاهرکنندگان در این روز در اعتراض به نفوذ گسترده شرکت‌های بزرگ روی سیاست‌های دولت امریکا، توزیع نابرابر ثروت و فساد در سطوح عالی، در منطقه تجاری نیویورک، به نام به وال استریت تجمع کردند. این جنبش به سرعت الهام بخش اعتراضات علیه فساد در سرتاسر امریکا شد.

در جریان اعتراضات " تصرف " در شهرهای امریکا، ۵۸۰۰ نفر تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۱ میلادی دستگیر شده‌اند.

با وجود سرکوب، دامنه جنبش " تصرف " اکنون به شهرهای بزرگ امریکا و هم‌چنین دیگر کشورهای جهان از جمله استرالیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، ایرلند و پرتغال رسیده است.

معترضان جهاني در اعتراض به بيکاري، جنگ و صنفگرايي تظاهرات کردهاند.