رئیس‎جمهور ارمنستان به اعتراضات مردمی واکنش نشان داد

"آرمن سارکیسیان" رئیس جمهوری ارمنستان شب گذشته در سخنانی خطاب به مردم کشورش اعلام کرد، عدم اطمینان به آینده، مشکلات اجتماعی و احساس عدم رضایت منجر به شورش مردمی در ارمنستان شد.

وی گفت: «ما بار‌ها گفتیم که در کشور مشکلات زیادی وجود دارد. عواملی مانند عدم اطمینان به آینده، مشکلات اجتماعی و احساس عدم رضایت برای ملت ما بسیار اهمیت دارند وهمین مسائل منجر به اعتراضات گسترده خیابانی شده است. اکنون لحظه تاریخی و مهمی برای کشور ماست و زمان آن رسیده تا همراه یکدیگر ارمنستان جدیدی بوجود آوریم.»

رئیس جمهوری ارمنستان تاکید کرد که برای تصمیم گری عاقلانه "سرژ سارکسیان" برای برکناری از سمت نخست وزیری ارزش زیادی قائل است و این اقدام وی اجازه داد از درگیری‌ها و وخامت بیشتر اوضاع جلوگیری شود.

لازم به یادآوری است که بعد از گذشت ده روز از تظاهرات گسترده مردمی در این کشور، سرژ سارکسیان روز دوشنبه از سمت ریاست دولت ارمنستان استعفاء داد. این تصمیم بعد از مذاکرات "کارن کاراپتیان" معاون نخست وزیر با "نیکول پاشینیان" رهبر مخالفان گرفته شد. رئیس جمهوری ارمنستان نیز طی حکمی، این برکناری را پذیرفته است.

در حال حاضر کاراپتیان بطور موقت مسئولیت ریاست دولت ارمنستان را برعهده گرفته است. گفته می‌شود، وی اصلی‌ترین نامزد برای پست نخست وزیری است، چرا که محبوبیت زیادی نزد افکارعمومی ارمنستان دارد.

علاوه بر این، نیکول پاشینیان شب گذشته در گردهم آیی در جمع طرفدارانش در ایروان اعلام کرد که در جریان مذاکرات خود با کاراپتیان، نخست وزیر موقت کشور، دقیقا به این توافق قطعی رسیده تا تمامی افراد بازداشت شده در جریان اعتراضات خیابانی اخیر سریعا آزاد شوند.